| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1950 Öncesi Tasarım Tarihi | ILT2611 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İletişim Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim Tasarımı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Umut Burcu YURTSEVER |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Geçmiş örneklere dayandırılarak öğrencilerin tasarım yetilerinin geliştirilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Endüstri devriminden 1950lere tasarım süreçlerinin değerlendirilmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tasarım tarihi ile ilgili bilgi sahibi olur.
- Tasarım ürünlerinin süreçleri hakkında bilgilenir.
- Tasarım hareketlerinin yaratıcılığa etkilerini öğrenir.
- İlgili kaynakları değerlendirebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasarım kavramının tarihsel süreci | NA |
| 2 | Aydınlanma dönemi, sonuçları, endüstri devrimi | NA |
| 3 | 19.yüzyılda batıdaki sanat ortamlarının tartışılması | NA |
| 4 | 19.yüzyılda klasik ve seçmeci tavırlar | NA |
| 5 | Arts & crafts hareketi | NA |
| 6 | Yeni sanat, yeni sanat felsefesi, temsilcileri ve ürünleri | NA |
| 7 | 20.yüzyıl başında resimde, mimaride, grafikte gelişen çoğulcu arayışlar | NA |
| 8 | Çoğulcu arayışların temsilcileri ve eserlerinden örnekler verilmesi | NA |
| 9 | Arasınav 1 | NA |
| 10 | Modernizm kavramının tartışılması | NA |
| 11 | Bauhaus okuluna giriş | NA |
| 12 | Bauhaus okulunun eğitim felsefesi | NA |
| 13 | Arasınav 2 | NA |
| 14 | Endüstri tasarımının gelişme süreci | NA |
| 15 | 1930’larda uluslararası sanat ortamlarının tartışılması ; Amerika, Amerika’daki sosyal ve sanatsal ortamlar | NA |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 6 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|