| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Aydınlatma ve Koruma | SAN5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Müzecilik Yüksek Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kadriye TEZCAN AKMEHMET | 
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ | 
| Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL | 
| Dersin Amacı | Çok çeşitli müze nesnelerinin değişik amaçlı sınıflanması aşamasında aydınlatmaya bağlı bir değerlendirme yapabilmek. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Müze nesnelerinin ışınımların zararlı etkilerinden korunması yöntemleri ve sergilenen nesnelerin iyi ve doğru algılanması için gereken aydınlığın nitel ve nicel özellikleri. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bir müzeci olarak aydınlatmacı ile birlikte ortak çalışma yapabilir.
 - Aydınlatmacının sunduğu projeyi değerlendirebilir.
 - Aydınlatma uzmanlarıyla iletişim kurabilecek teknik bilgiye sahip olabilir.
 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | CIE, verilerine göre aydınlatmada temel terimler, büyüklüklerle bu büyüklüklere ilişkin birim ve simgelerin açıklanması | NA | 
| 2 | Morötesi ve kızılötesi ışınımların zararlarının, bu zararlara karşı önlemlerin ve filtre kullanımında dikkat edilmesi gereken noktaların açıklanması | NA | 
| 3 | Aydınlık kavramının, ardından buna bağlı bir büyüklük olan aydınlık düzeyinin açıklanması, formüllerin oluşturulması ve birkaç basit hesap yapılması | NA | 
| 4 | Aydınlık düzeyi ölçen aletin/lüksmetre tanıtımı ve ölçümlerin değerlendirilmesi | NA | 
| 5 | Işınımsal Aydınlık kavramının açıklanması; morötesi ışınımsal aydınlık hesabı ile müzeler için yapılmış bir morötesi ışınım ölçen aletin kullanımı, okunan sayıların değerlendirilmesi | NA | 
| 6 | Aydınlık kavramının ikinci büyüklüğü olan aydınlığın niteliğine giriş, ışığın doğrultusal yapısı | NA | 
| 7 | Gölge niteliği konusun çizimlerle anlatılması | NA | 
| 8 | 1. Ara-Sınav | NA | 
| 9 | Aydınlatan ışığın rengi;Nesnelerin yüzey özelliklerinin aydınlatma açısından öneminin ortaya konması, yüzeylerin ışığı yansıtmada gösterdikleri 3 önemli karakterin açıklanması | NA | 
| 10 | Görsel algılamanın doğru ve eksiksiz olması için gereken ışık ve renk karşıtlığı ve aynalaşma ile ilgili teknik birtakım bilgiler, aydınlatmada temel üç ana kuralın açıklanması | NA | 
| 11 | Müze nesnelerinden en sık karşılaşılanlarının aydınlatılmasını, temel çizgileriyle açıklamak | NA | 
| 12 | 2. Ara-sınav | NA | 
| 13 | Işık kaynakları ile ilgili birtakım teknik bilgilerin basitleştirilerek anlatımı | NA | 
| 14 | Aydınlatmada günışığı ve lamba ışığının kullanımını günümüz teknik verileriyle karşılaştırmalı olarak açıklamak | NA | 
| 15 | Bir müze ziyareti | NA | 
| 16 | Müze aydınlatmalarından örneklerin gösterilmesi | NA | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 21 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|