| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kentsel Koruma Kavramının Evrimi | SBP4671 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | İclal Dinçer |
| Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Kentsel ölçekte koruma kavramının uluslararası sözleşmeler ve uygulamalar bağlamında gelişiminin ve kentsel koruma uygulanmalarındaki uluslararası kurumların öğrenilmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Kentsel ölçekteki koruma kavramının uluslararası sözleşmeler ve uygulamalar bağlamında gelişmesi. Kavramın gelişiminde rol oynayan kurumlar, sözleşmeler, prensipler. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci kentsel koruma kavramının dünyada geçirdiği evrimi kavrar
- Öğrenci kentsel koruma ile ilgili uluslararası kurumların ilkelerini kavrar
- Öğrenci kentsel korumanın planlama sistemi içindeki yerini hakkında bilgi sahibi olur
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin kapsamı, programı, yürütme biçiminin açıklanması | NA |
| 2 | Koruma kavramları | İlgili makaleler |
| 3 | Koruma kavramının gelişimi: Anıt eser koruma anlayışı | İlgili makaleler |
| 4 | Koruma kavramının gelişimi: Anıt eseri çevresi ile birlikte koruma anlayışı | İlgili makaleler |
| 5 | Koruma kavramının gelişimi: Bütünleşik koruma anlayışı | İlgili makaleler |
| 6 | Ara sınav | NA |
| 7 | Dünyada koruma kurumları: UNESCO | İlgili makaleler |
| 8 | Dünyada koruma kurumları: UNESCO-DML | İlgili makaleler |
| 9 | Dünyada koruma kurumları: UNESCO-DML | İlgili makaleler |
| 10 | Dünyada koruma kurumları: ICOMOS | İlgili makaleler |
| 11 | Dünyada koruma kurumları: ICOMOS | İlgili makaleler |
| 12 | Dünyada koruma kurumları: English Heritage | İlgili makaleler |
| 13 | Seminer | Seminer hazırlık |
| 14 | Seminer | NA |
| 15 | Seminer | NA |
| 16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | 1 | 40 |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 14 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|