| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimarlık Tarihi 3 | MİM3051 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Berrin Alper |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Modernite ve endüstrileşmenin mimari sonuçlarının kavranması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 18. yüzyılın sonundan 20. yüzyıl sonuna dek mimarlık ve kent planlamanın değişimi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Modernleşme ve sanayileşmenin mimarlık bağlamındaki etkilerinin bilincine varmak
- Endüstri toplumu hakkında bilgi edinmek
- Modernist paradigmalar hakkında bilgi edinmek
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 18. yüzyıl sonunda Modernite’nin yeni dönemeci: Kapitalizm ve endüstrileşme olgularının doğuşu | NA |
| 2 | Kapitalistleşme ve mekanın metalaşması. | NA |
| 3 | Endüstri toplumunun mimari gerçeklerine giriş. | NA |
| 4 | Mühendislik mesleğinin doğuşu ve mimari sonuçları. | NA |
| 5 | Teknolojik atılımların mimari sonuçları ve teknolojist paradigmanın eleştirisi. | NA |
| 6 | Tarihselcilik-özgünlük ikileminin doğuşu ve sonuçları. | NA |
| 7 | Arasınav. | NA |
| 8 | Tarihselcilik ve erken muhalifleri. | NA |
| 9 | Erken modernizm: Le Corbusier, Gropius ve Bauhaus. | NA |
| 10 | 1930’larda gelenekselci muhalefet . | NA |
| 11 | Savaş sonrasında modernizm: ABD merkezli gelişmeler. | NA |
| 12 | Modernist paradigmalara muhalif yaklaşımlar. | NA |
| 13 | Modernist paradigmalara muhalif yaklaşımlar. | NA |
| 14 | Arasınav. | NA |
| 15 | Modernist paradigmalara muhalif yaklaşımlar. | NA |
| 16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|