| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Anlatım Teknikleri | MİM1031 | 4 | 6 | 2 | 4 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | İbrahim Başak Dağgülü |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin mimari anlatım ve çizim tekniklerini geliştirmek , 2 ve 3 boyutlu ifade edebilme becerilerini kazandırmak (teknik resim) + Mimari tasarım olgusuna temel hazırlanabilmesi amacıyla öğrencilerin tasarladıklarını çizim haline getirebilmelerine yönelik iki ve üç boyutlu elemanlar yardımı ile anlama, algılayabilme, anlatabilme yeteneklerini geliştirmek (tasarı geometri) |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Teknik resim: -Mimari gereçlerin tanıtımı ve kullanım ilkeleri -Çizim teknikleri & yazım kuralları, -İzdüşüm, -Ölçek, -Plan-Kesit- Görünüş -Avan proje, -Vaziyet planları ve arazi kesitleri, -Eğimli arazide yerleşim, -Merdiven (plan-kesit-görünüş) Tasarı Geometri: İzdüsüm kavramı, nokta, doğru, düzlem ve değisik konumlu cisim izdüsümleri, iliskileri ve problemleri. Aksonometrik perspektif |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari anlatım ve çizim tekniklerini öğrenmek
- 2 ve 3 boyutlu düşünebilme becerisini kazanmak
- Tasarımı 2 ve 3 boyutlu ifade edilme becerisini kazanmak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Malzeme Listesi, Tasarı Geometri’ye giriş | NA |
| 2 | İzdüşüm olgusu ve tanımlar – Dik İzdüşüm (Monge metodu)-Yatay, düşey ve profil izdüşüm düzlemleri. Noktanın tarifi ve izdüşümleri. | izdüşüm düzlem maketi |
| 3 | Doğrunun tarifi ve doğrunun karakteristikleri. Özel ve yarı özel konumlu doğrular | gelişigüzel konumlu doğru maketi |
| 4 | Gelişigüzel konumlu doğrular (eğim açıları ve gerçek boyunun bulunması) | E: Tarama(kurşun kalem ile), E: Yazı çalışmaları |
| 5 | A4 Formatı, Yazım Tekniği Hakkında Bilgilendirme, Çizgi-çizgi türleri, U:Tarama( kurşun kalem ile) | E: Cisim Epürleri |
| 6 | İzdüşüm Kavramı, U:Cisim epürü | E: Cisim Epürleri, maket ev |
| 7 | 1. Ara Sınav | NA |
| 8 | İzdüşüm Kavramı, U:Cisim epürü | doğru-nokta ilişkisine ait uygulamalar |
| 9 | İzdüşüm Kavramı, U:Cisim epürü | maket ev uygulaması devam |
| 10 | Maket ev kesitler ve görünüşler | NA |
| 11 | Ev planı, kesitler ve görünüşler | özel ve yarıözel konumlu düzlem uygulamaları |
| 12 | 2. Ara Sınav, | NA |
| 13 | 1/100 Avan Proje Tekniği | A Plan |
| 14 | 1/100 Avan Proje Tekniği | NA |
| 15 | 15 Düşey sirkülasyon elemanları, Tek kollu merdiven çözümleri Asma kata çıkan merdiven tasarım | B Plan |
| 16 | FİNAL SINAVI | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 10 | 15 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 10 | 5 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 4 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 10 | 3 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|