| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Tasarım 1 | MİM1012 | 6 | 8 | 4 | 4 | 0 | 
| Önkoşullar | Mimari Tasarıma Giriş | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Mimari Tasarım 1 dersi, Veri Organizasyonu, Düşünsel Organizasyon ve Mekansal Organizasyon konularında biliş ve farkındalık sağlayarak Mimari Tasarıma Giriş sürecinde yaşanan ilk tasarım deneyiminden tasarım araştırma, geliştirme ve gerçekleştirme düzeylerine geçişi hedeflemektedir. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Yerle etkileşimli barınma işlevli bir yapının, yer-yapı-mekan ilişkileri, esnek program ve malzeme+strüktür+performans kriterleri doğrultusunda tasarım sürecinin deneyimlenmesidir. Tasarım süreci 3 modülde ve modülleri kuran ve açan soru ve ilgili kavramlarla ele alınmaktadır: Tasarımcı nasıl görür? - Veri Organizasyonu - Yer-yapı- mekan okuma Tasarımcı nasıl düşünür? - Düşünsel Organizasyon - Problem çözme yerine problem tanımlama Tasarımcı nasıl kurar? - Mekansal Organizasyon - Tasarım araştırma | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tasarım için araştırma becerilerinin geliştirilmesi
- Tasarımın geliştirilmesinde bu bilgilerin kullanılması
- Mekanın tasarlanması becerisinin kazanılması
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin genel yapısı hakkında görüşler bildirme | NA | 
| 2 | Proje alanları ve konuları üzerinde tartışma | NA | 
| 3 | Proje alanları ve konuları üzerinde tartışma | NA | 
| 4 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA | 
| 5 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA | 
| 6 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA | 
| 7 | Ara Değerlendirme | NA | 
| 8 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA | 
| 9 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA | 
| 10 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA | 
| 11 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA | 
| 12 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA | 
| 13 | Ara Değerlendirme | NA | 
| 14 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA | 
| 15 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA | 
| 16 | Final | NA | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 50 | 
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 | 
| Final | 1 | 20 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 4 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 70 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                