| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarım ve Sanatta Modernlik Sorunsalları | MİM4321 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Zafer Sağdıç |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | 20. yüzyıl sanat ve tasarım pratiklerinin kavramsal sorunsallarının bilincine varılması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Edebiyat ve müzikten mimarlık ve grafik tasarıma kadar 20. yüzyıl sanat ve tasarım pratiklerinin kavramsal sorunlarının disiplinlerarası çözümlemesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yeni bir yüzyılda pratiklerini gerçekleştirecek genç mimarların, sorunları gittikçe karmaşıklaşan tasarım dünyasında, kendi tasarımcı pozisyonlarını tanımlamaları için gerekli kavramsal düşünme becerisi.
- 20. yüzyıl sanat ve tasarım pratiklerinin kavramsal sorunsallarının bilincine varılması
- Sanat ve tasarımda güncel sorunların kavranması
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanat ve tasarımın modern kavramlarına giriş. | NA |
| 2 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Temsiliyet. | NA |
| 3 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Avant-garde ve “yenilik çılgınlığı”. | NA |
| 4 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Öznellik ve nesnellik. | NA |
| 5 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Metin olarak sanat yapıtı. | NA |
| 6 | “Demir kafes”in muhalifleri: 19. yüzyıl bohemlerinden kayıp kuşağa. | NA |
| 7 | Arasınav | NA |
| 8 | “Demir kafes”in destekleyicileri: Tasarımın kullanım değerini statü değerine dönüştürümü. | NA |
| 9 | Aradaki çoğunluk: Popüler kültür. | NA |
| 10 | Müellifin ölümü. | NA |
| 11 | Modernist ideolojinin sonu: Karmaşıklık ve çelişki. | NA |
| 12 | Vernaküler ve kitsch. | NA |
| 13 | Cinsellik ve şiddet. | NA |
| 14 | Modernliğe dönüş: Küreselleşme ve öznenin kaynağı olarak “öteki”. | NA |
| 15 | Sanat ve tasarımda yeni kavramlar: Taklit, temellük, alıntı, örnekleme ve çalıntı. | NA |
| 16 | Arasınav | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 12 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 2 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|