| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mühendislik Mekaniği II | MKT2112 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Mühendislik Mekaniği I | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu @ Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mekatronik Mühendisliği Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Vasfi Emre Ömürlü | 
| Dersi Veren(ler) | Haydar Livatyalı | 
| Asistan(lar)ı | Barış Can Yalçın, Ahmet Kırlı, Ahmet Taha Koru, Ömer Faruk Güney, Mehmet İşcan, Mert Sever | 
| Dersin Amacı | Parçacık ve düzlemsel katı cisimlerin hareketini anlamak. Newton'un hareket kanunlarını anlamak ve parçacık ve katı cisimlerin düzlemsel hareketine enerji ve momentum yöntemlerini uygulayabilmek. Basit titreşimleri kavrayabilmek. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Parçacıkların hareketi, Newton Kanunları, enerji ve momentum yöntemleri, parçacık sistemleri, katı cisimlerin düzlemsel hareketi, mekanik titreşimler | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Parçacık ve parçacık sistemlerinin hareketlerini tanıyabilme
- Parçacık ve parçacık sistemleri için momentum ve enerji yöntemlerini bilme
- Katı cisim hareketini tanımlayabilme
- Katı cisimler için momentum ve enerji yöntemlerini uygulayabilme
- Tek serbestlik dereceli sistemlerin titreşimlerini anlama
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Yok | 
| 2 | Parçacıkların hareketi | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 3 | Parçacıkların hareketi | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 4 | Newton Kanunları | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 5 | Enerji ve momentum yöntemleri | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 6 | Enerji ve momentum yöntemleri | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 7 | Parçacık sistemleri | Onceki tum ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 8 | Midterm I | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 9 | Parçacık sistemleri | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 10 | Katı cisimlerin düzlemsel hareketi | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 11 | Katı cisimlerin düzlemsel hareketi | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 12 | Katı cisimlerin düzlemsel hareketi | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 13 | Midterm I | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 14 | Katı cisimlerin düzlemsel hareketi | Onceki tum ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 15 | Mekanik titreşimler | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
| 16 | Son sınav | Onceki ders notlarinin gozden gecirilmesi | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 0 | 
| Laboratuar | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 10 | 
| Ödev | 5 | 10 | 
| Sunum/Jüri | 0 | 0 | 
| Projeler | 0 | 0 | 
| Seminer/Workshop | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar | 2 | 40 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 0 | 0 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 5 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 1 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                