| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| CBS ve Coğrafi Hesaplama | HRT4451 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | ALPER ŞEN |
| Dersi Veren(ler) | FATMAGÜL KILIÇ GÜL |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mekansal verinin niceliksel analizi ve modellenmesine ilişkin konuları tanıtmak ve yüksek derecede karmaşık olan ve genelde deterministik olmayan problemlerin modellenmesini ve analizini sağlayan yöntemlerle CBS kullanma yeteneğinin güçlendirmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Uzman sistemler, yapay zeka, bulanık mantık, karar ağaçları, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, sınıflama, kümeleme ve örüntü tanıma |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Coğrafi hesaplamada kullanılan yapay zeka yöntemlerini tanımlar (Bilgi)
- Sınıflandırma ve kümeleme kavramlarını tanımlar (Bilgi)
- Normalizasyon yöntemlerini kullanır (Uygulama)
- Çok boyutlu coğrafi veri tabanlarını yapay sinir ağları ile sınıflandırır (Uygulama)
- Coğrafi hesaplama yöntemlerinin CBS’ye katkısını değerlendirir (Değerlendirme)
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Coğrafi hesaplamaya giriş | NA |
| 2 | Coğrafi hesaplama analizi ve modern mekansal veriler | NA |
| 3 | CBS’de paralel işleme | NA |
| 4 | Coğrafi hesaplama perspektifinden yüksek performanslı bilgisayar sistemlerinin değerlendirilmesi | NA |
| 5 | Hücresel otomat kullanarak coğrafi hesaplama | NA |
| 6 | Mekansal uzman sistemler | NA |
| 7 | Yapay sinir ağları araçları | NA |
| 8 | Ara sınav 1 | NA |
| 9 | Genetik programlama: Mekansal model oluşturmak için yeni bir yaklaşım | NA |
| 10 | Coğrafi hesaplamaya araç olarak görselleştirme | NA |
| 11 | Sayısal mekansal veriler için fraktal analiz | NA |
| 12 | Ara sınav 2 | NA |
| 13 | Modelleri ve CBS’yi bütünleştirme, modelleme sınırlılıkları | NA |
| 14 | Sunumlar | NA |
| 15 | Coğrafi hesaplama araştırma gündemi ve gelecek, sunumlar | NA |
| 16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 12 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|