| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikroişlemci sistemleri | BLM3621 | 3 | 5 | 2 | 0 | 2 |
| Önkoşullar | 0112501 - ASSEMBLY DİLİ |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Banu Diri |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Mikroişlemci tabanlı sistem tasarımları yapmak ve laboratuvarda çeşitli uygulamalar gerçekleştirmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sayı düzenleri. Bilgisayar yapısı: bellek, merkezi işlem birimi (MİB), Giriş/Çıkış Arabirimi (G/Ç). Bellek: fiziksel yapı, işlevsel yapı, tasarım. MİB: iç yapısı, adresleme yöntemleri ve komutlar. Yazılım teknikleri: simgesel dil, yazım kuralları, sözde komutlar, birleştirici, altprogram, kesme, yığın. G/Ç arabirimleri: paralel iletişim arabirimi (PIA), asenkron seri iletişim arabirimi (ASIA). Çevre birimler. Temel uygulama örnekleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mirkoişlemci sistemlerinde kuramsal sistem tasarımı ve bu tasarıma dönük yazılım geliştirme
- Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme becerisi.
- Mikroişlemci mimarisi ve programlama kuramını anlamak.
- İstenilen gereksinimleri karşılayacak mikroişlemci sistemleri tasarlayabilme becerisi.
- Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik araçlarını kullanabilme becerisi.
- Takım çalışması yapabilme becerisi (labratuvardan).
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, sayı düzenleri, temel lojik elemanları | |
| 2 | Bellek ve tasarımı | |
| 3 | Merkezi işlem birimi yapısı | |
| 4 | Gömülü sistem yapısı | |
| 5 | Buyruk, programlama, adresleme yöntemleri | |
| 6 | Buyruklar (devam) | |
| 7 | Paralel iletişim arabirimi | |
| 8 | Seri iletişim arabirimi | |
| 9 | Altprogram, kesme ve yığın | |
| 10 | Yıl içi sınavı | |
| 11 | Sayısal anolag çeviriçiler, örnek uygulamalar | |
| 12 | Anolag sayısal çeviriçiler, örnek uygulamalar | |
| 13 | Çevrebirimler | |
| 14 | Temel uygulama örnekleri | |
| 15 | Temel uygulama örnekleri | |
| 16 | Temel uygulama örnekleri |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | 5 | 25 |
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 35 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | 5 | 2 | |
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|