| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Tarihi | MTM3611 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Kısaca Matematik Tarihinin Tanıtımı, Matematik Tarihinde kullanılan yöntem, materyal ve müfredatlar. günümüz müfredat ve eğitimi ile karşılaştırılması. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Kısaca Matematik Tarihinin Tanıtımı, Matematik Tarihinde kullanılan yöntem, materyal ve müfredatlar. Günümüz müfredat ve eğitimi ile karşılaştırılması. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- İlk medeniyetlerde matematiğin gelişim sürecini öğrenirler.
 - Eski andaolu medeniyetlerinde matematik ve kullanılan yöntemler öğrenirler.
 - Öğrenci ortaçağda Türk-İslam bilim adamları ve matematikçileri hakkında bilgi edinir.
 - Güncel ve geçmiş dönemlerdeki öğretim yöntemleri ve müfredatları karşılaştırma yeteneği edinir.
 - Matematik tarihinin, önemini ve değerini anlarlar.
 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İlk Uygarlıklarda Matematik | 1-1,2-1,5-1,6-1 | 
| 2 | Uygarlıklar Öncesinde Matematik | 1-2,2-2,5-2,6-2 | 
| 3 | Eski anadolu uygarlıklarında matematik ve Yöntemler | 1-3,2-3,5-3,6-3 | 
| 4 | Orta Çağda Türk - İslam Bilim Adamları Ve Matematikçileri | 1-4,2-4,5-4,6-4 | 
| 5 | Doğuda Cebirin Kurucusu : El - Harizmi ve Kulandığı yöntemler | 1-5,2-5,5-5,6-4 | 
| 6 | Osmanlı Medreselerinde Aritmetik Ve Cebir Eğitimi | 3-1,4-1,5-6,6-5 | 
| 7 | Osmanlı Medrese Müntesipleri Ve Geometri Dalları | 3-2,4-2,6-6 | 
| 8 | Son devirde Osmanlı Müfredat Programı | 3-3,4-3,6-7 | 
| 9 | Vize | |
| 10 | Osmanlı Medreselerinde Okutulan Aritmetik Ve Cebir Kitapları | 3-4,4-4,6-8 | 
| 11 | Osmanlı Alimlerinin Otobiyografilerine Ve İcazetnamelerine Göre Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı | 3-5,4-5,6-9 | 
| 12 | Osmanlı Medreselerinde Riyazi İlimler | 3-6,4-6,6-9 | 
| 13 | İshak B. Hasan Et-Tokadi’nin Nazmu’l-Ulum’una Göre;Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı | 3-7,4-7,6-10 | 
| 14 | İncelenen Matematikçi ve müfredatların günümüz ile karşılaştırılması | 3-8,4-8,5-8,6-10 | 
| 15 | Öğrenci Ödevlerinin Sunumları değerlendirmeler ve yorum | |
| 16 | Final Sınavı | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 5 | 10 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 10 | 
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 | 
| Final | 1 | 60 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 2 | 10 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 15 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|