| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Modern Türk Düşüncesi | FEL5110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Felsefe ABD Felsefe Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
| Asistan(lar)ı | Muhammed Fazıl Baş |
| Dersin Amacı | Modern Türk düşüncesinin ortaya çıkış sebeplerini ve niteliklerini ortaya koymak, başlıca temsilcilerini ve problemlerini öğretmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Tanzimat sonrası Türk felsefî düşüncesinin gelişimi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, felsefedeki değişim ve Türk modernleşme tarihi içindeki konumu hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
- Öğrenciler, bu değişimin günümüze yansımalarını değerlendirebileceklerdir.
- Öğrenciler konu hakkındaki literatüre aşinalık kazanacaklardır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk düşüncesinin genel yapısı | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 2 | Geleneksel düşünceden moderne geçiş | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 3 | Tanzimat hareketi ve felsefe | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 4 | Modern Batı felsefesinin tesiri | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 5 | Felsefe çevirileri | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 6 | Modern bilim ve Türk düşüncesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 7 | I. Arasınav | |
| 8 | Pozitivizm hareketi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 9 | Beşir Fuad, Baha Tevfik, Ahmed Riza | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 10 | Rasyonalist hareket | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 11 | Babanzade, Ahmed Hilmi, İsmail Fenni | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 12 | Darülfünun ve felsefe | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 13 | Dönem ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | |
| 14 | Cumhuriyet döneminde felsefe | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 15 | Hilmi Ziya Ülken, Macit Gökberk, Takiyettin Mengüşoğlu | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 30 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 27 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|