| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi | PDR4061 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin amacı çocuk ve ergenlerde görülen davranışsal ve duygusal bozuklukları tanıtmak, müdahale ve önleme stratejilerini gözden geçirmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Gelişimsel psikopatolojinin temel kavramları, çocuk ve ergenlerin çeşitli duygusal ve davranışsal sorunları ve bunlara yönelik müdahale ve önleme çalışmaları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci bebek ve çocuklarda davranışsal ve duygusal değerlendirme tekniklerini tanır.
- Öğrenci ergenlerde davranışsal ve duygusal değerlendirme tekniklerini tanır.
- Öğrenci çocuk ve ergen psikolojisinde etik ilkeleri açıklar.
- Öğrenci çocuk ve ergenlerde görülen zihinsel, davranışsal ve duygusal problemleri tanımlar ve sınıflandırır.
- Öğrenci çocuk ve ergenlerde psikopatolojinin nedenlerini açıklamak için çeşitli bakış açılarını kullanır.
- Öğrenci çocuk ve ergenlerde görülen bozukluklara ilişkin belli başlı önleme ve müdahale yaklaşımlarını açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gelişimsel psikopatolojinin temel kavramları | İlgili kaynakların okunması. |
| 2 | Çocukların normal gelişim aşamaları | İlgili kaynakların okunması. |
| 3 | Bebek, çocuk ve ergenlerin duygusal ve davranışsal değerlendirmesi | İlgili kaynakların okunması. |
| 4 | Çocuk ve ergen psikolojisinde etik ilkeler. | İlgili kaynakların okunması. |
| 5 | Zeka geriliği ve öğrenme güçlüğü | İlgili kaynakların okunması. |
| 6 | Yaygın gelişimsel bozukluklar | İlgili kaynakların okunması. |
| 7 | Dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu | İlgili kaynakların okunması. |
| 8 | Ara Sınav | İlgili kaynakların okunması. |
| 9 | Davranım Bozukluğu, karşıt olma, karşı gelme bozukluğu | İlgili kaynakların okunması. |
| 10 | Dışa atım bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
| 11 | Anksiyete bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
| 12 | Depresyon | İlgili kaynakların okunması. |
| 13 | Yeme Bozuklukları (pika, ruminasyon, anoreksia, bulimia, obezite) | İlgili kaynakların okunması. |
| 14 | Çocuk ve ergenlerde görülen bozukluklara yönelik belli başlı önleme ve müdahale yaklaşımları | İlgili kaynakların okunması. |
| 15 | Çocuk ve ergenlerde görülen bozukluklara yönelik belli başlı önleme ve müdahale yaklaşımları | İlgili kaynakların okunması. |
| 16 | Final Sınavı | İlgili kaynakların okunması. |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|