| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İlköğretimde Rehberlik | PDR3212 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | İlköğretimde Rehberlik Hizmetlerinin Öneminin Ve Bu Hizmetlerin Okullarda Nasıl Verilebileceğinin Öğretilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Rehberlik Nedir? İlköğretimde Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin Kapsamı İlköğretimde Kapsamlı-Gelişimsel Rehberlik Ve Psikolojik Danışma İlköğretimde Bireyle Psikolojik Danışma İlköğretimde Grupla Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Etkinlikleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ilköğretimde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin kapsamını bilir.
- Öğrenciler ilköğretimde kapsamlı gelişimsel rehberlik ve psikolojik danışma konusunu açıklar.
- Öğrenciler ilköğretimde grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinliklerini bilir.
- Öğrenciler ilköğretimde sosyal beceri eğitimi bilgisine sahiptir.
- Öğrenciler ilköğretimde meslek gelişiminin önemini bilir.
- Öğrenciler ilköğretimde bireyi tanıma tekniklerini bilir ve kullanır.
- Öğrenciler ilköğretimde öğretmen ve aileler arasında işbirliğini kavrar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Rehberlik Nedir? | İlgili kaynakların okunması. |
| 3 | İlköğretimde Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin Kapsamı | İlgili kaynakların okunması. |
| 4 | Öğrencilerin Gelişimsel Güçleri Ve Kişilik Gelişimi | İlgili kaynakların okunması. |
| 5 | İlköğretimde Bireyi Tanıma Teknikleri | İlgili kaynakların okunması. |
| 6 | Özsaygıyı Geliştirme Eğitimi | İlgili kaynakların okunması. |
| 7 | İlköğretimde Meslek Gelişimi | İlgili kaynakların okunması. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çocukla İletişim | İlgili kaynakların okunması. |
| 10 | Sosyal Beceri Eğitimi | İlgili kaynakların okunması. |
| 11 | Çatışma Çözme Ve Arabuluculuk Eğitimi | İlgili kaynakların okunması. |
| 12 | Günlük Yaşam Bilgi Ve Becerileri Öğretimi | İlgili kaynakların okunması. |
| 13 | İlköğretimde Travma, Yas Ve Kriz Danışmanlığı | İlgili kaynakların okunması. |
| 14 | Ailelerin Eğitim Sürecine Katılımı | İlgili kaynakların okunması. |
| 15 | Genel Tekrar | İlgili kaynakların okunması. |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|