| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Geliştirme | EGT4103 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Yavuz Erişen |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK, Deniz Canca, Bünyamin Bavlı |
| Dersin Amacı | Program geliştirmenin farklı temellerini açıklamak, program tasarımı ve modellerini öğretmek, program geliştirme sürecini kavratmak, eğitimdeki yeni yönelimleri öğretmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme- değerlendirme, programa süreklilik kazandırma), eğitim programları ile ilgili yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, vb.). |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar
- Program geliştirme sürecinin tarihsel gelişimini kavrar
- Program geliştirme sürecinin temellerini (ekonomik, toplumsal, bireysel, felsefi) açıklar
- Program geliştirme modellerini tanır
- Program geliştirme sürecinde hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme/değerlendirme sürecinin özelliklerini kavrar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar. | |
| 2 | Program geliştirmenin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri | |
| 3 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | |
| 4 | Program geliştirme tasarımları | |
| 5 | İhtiyaç Analizi | |
| 6 | Program geliştirme süreci. | |
| 7 | Eğitim programının hedefleri ve çeşitleri | |
| 8 | Ara sınav. | |
| 9 | Hedeflerin taksonomik sıralanması. | |
| 10 | İçerik düzenleme ve yaklaşımları. | |
| 11 | Program Geliştirmede Temel Sorunlar | |
| 12 | Program değerlendirme yaklaşımları | |
| 13 | Ödev/Proje | |
| 14 | Türkiye'de program geliştirme çalışmaları - I | |
| 15 | Türkiye'de program geliştirme çalışmaları - II | |
| 16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 16 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|