| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Coğrafya Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar | SBO2191 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mustafa Sağdıç |
| Dersi Veren(ler) | Selim Hilmi Özkan |
| Asistan(lar)ı | Genç Osman İlhan |
| Dersin Amacı | Coğrafya öğretiminde kullanılan yöntem, materyal ve tekniklerin öğrencilere kavratılmasıyla öğrencilerin öğretmenlik yeterliliklerinin artırılması amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Coğrafya öğretim yöntemleri, Coğrafya eğitiminde kullanılan teknikler, Coğrafya eğitiminde kullanılan materyaller |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Coğrafya eğitimiyle ilgili temel kavram ve prensipleri bilir.
- Coğrafya eğitiminde temel ve gelişmiş teknikleri kullanır.
- Farklı coğrafi materyalleri kullanır.
- Ulusal ve uluslararası bir takım güncel olaylara dair karşılaştırmalar yapılır ve sonuca ulaşılır.
- Coğrafya öğretiminde araştırmanın gerekliliği kavranır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Coğrafya neden çok boyutlu olarak öğretilmelidir? | İlgili Kaynak |
| 2 | Coğrafya derslerinde planlama. | İlgili Kaynak |
| 3 | Coğrafya öğretiminde inceleme gezileri ve arazi çalışmaları | İlgili Kaynak |
| 4 | Coğrafya öğretiminde örnek olay yöntemi uygulamaları | İlgili Kaynak |
| 5 | Zihin haritaları | İlgili Kaynak |
| 6 | Zihin harita okuma becerisi ve görselleştirilmesi | İlgili Kaynak |
| 7 | Coğrafya öğretiminde proje | İlgili Kaynak |
| 8 | Ara sınav | SINAV |
| 9 | Coğrafya öğretiminde mekansal teknolojiler | İlgili Kaynak |
| 10 | Coğrafya derslerinde hangi bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılması | İlgili Kaynak |
| 11 | Coğrafya öğretiminde internet | İlgili Kaynak |
| 12 | Coğrafya öğretiminde internet konusuna devam edilir. | İlgili Kaynak |
| 13 | Coğrafya öğretiminde ölçme ve değerlendirme | İlgili Kaynak |
| 14 | Sosyal teori ve coğrafya eğitimi | İlgili Kaynak |
| 15 | Coğrafya eğitiminde öğretmen olmak ve öğretmen kalabilmek | İlgili Kaynak |
| 16 | Dönem sonu sınavı | SINAV |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | ||
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|