| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| İlköğretimde Öğretimin Düzenlenmesinde Yeni Yaklaşımlar | SNF5141 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz | 
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt | 
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan | 
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmede etkili öğretme model ve stratejilerinin ilkelerini uygulayabilmeleri hedeflenmektedir. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; etkili öğretme model ve stratejileri. Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi konusunda temel bilgi ve becerilerini edineceklerdir
 - Öğrenciler, öğretim beceri ve yöntemleri bilgisini edinmiş olacaklardır
 - Öğrenciler, bilgi ve teknolojiyi etkin şekilde kullanma becerisini edinmiş olacaklardır.
 - Öğrenciler, bireyselleştirilmiş eğitim ile ilgili bilgi edineceklerdir
 - Öğrenciler, bilgisayar destekli eğitim ile ilgili bilgi edineceklerdir
 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Öğretimle ilgili temel kavramlar | İlgili kaynak | 
| 2 | Öğretme Teknikleri | İlgili kaynak | 
| 3 | Beyin Fırtınası | İlgili kaynak | 
| 4 | Gösteri, Soru-Cevap | İlgili kaynak | 
| 5 | Drama ve Rol Yapma | İlgili kaynak | 
| 6 | Benzetim | İlgili kaynak | 
| 7 | Vize | İlgili kaynak | 
| 8 | İkili ve Grup Çalışmaları | İlgili kaynak | 
| 9 | İkili ve Grup Çalışmaları | İlgili kaynak | 
| 10 | Mikro Öğretim, Eğitsel Oyunlar | İlgili kaynak | 
| 11 | Altı Şapkalı Düşünme | İlgili kaynak | 
| 12 | Bireyselleştirilmiş Öğretim | İlgili kaynak | 
| 13 | Programlı Öğretim | İlgili kaynak | 
| 14 | Bilgisayar Destekli Öğretim | İlgili kaynak | 
| 15 | Değerlendirme | İlgili kaynak | 
| 16 | Final Sınavı | İlgili kaynak | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 | 
| Ödev | 8 | 5 | 
| Sunum/Jüri | 8 | 10 | 
| Projeler | 8 | 10 | 
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 25 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 8 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
| Projeler | 8 | 3 | |
| Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|