| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Okuma-Yazma Eğitiminde Sorunlar | SNF5124 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı okuma ve yazma eğitimi alanındaki sorunları tanımak ve bu sorunlara çözüm üretebilme gücünü geliştirmek ve bu çerçevede sorunları ayrıntılı bir şekilde inceleyip çözüm üretmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Okuma ve yazma eğitiminde günümüz sorunlarını ve çözüm yollarını tartışmak, topluma okuma alışkanlığı kazandırma meselesine eleştirel ve geniş bir bakış açısı ile yaklaşabilmek maksadıyla temelleri ayrıntılı bir şekilde incelenir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, irdeleme ve inceleme becerileri üzerine bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Okuma-Yazma Eğitiminde Sorunsuz Eğitim Metodlarını Uygulamayı öğreneceklerdir
- Öğrenciler, Okuma-Yazma eğitiminde karşılaşılan sorunlardan haberdar olacaklar ve çözüm önerilerinde bulunacaklardır
- Öğrenciler, Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenlerin sorunları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, okuma eğitimi ve çocuklarda dil gelişiminde karşılaşılan sorunları kavrayabilme becerisine sahip olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İlk okuma ve yazmanın anlamında yaşanan sorunlar | İlgili kaynak |
| 2 | İlk okuma ve yazma öğretimi ve öğretmenlik sorunları | İlgili kaynak |
| 3 | Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk sorunları I | İlgili kaynak |
| 4 | Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk sorunları II | İlgili kaynak |
| 5 | Kitap; Çocuğunuza Nasıl Okuma Öğretirsiniz? | İlgili kaynak |
| 6 | İlk okuma ve yazma öğretiminde yöntem sorunları | İlgili kaynak |
| 7 | Vize | İlgili kaynak |
| 8 | Bütün Dil Yönteminde karşılaşılan sorunlar | İlgili kaynak |
| 9 | Bütün Dil Yöntemi karşılaşılan sorunlar | İlgili kaynak |
| 10 | Ses Yöntemi karşılaşılan sorunlar | İlgili kaynak |
| 11 | Ses Yöntemi karşılaşılan sorunlar | İlgili kaynak |
| 12 | Kitap; Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişiminde karşılaşılan sorunlar | İlgili kaynak |
| 13 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenlerin sorunları | İlgili kaynak |
| 14 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenlerin sorunları | İlgili kaynak |
| 15 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenlerin sorunları | İlgili kaynak |
| 16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
| Ödev | 4 | 10 |
| Sunum/Jüri | 8 | 10 |
| Projeler | 8 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 4 | |
| Projeler | 8 | 3 | |
| Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|