| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İlköğretimde Sanat Eğitimi ve Sorunları | SNF5139 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
| Dersin Amacı | Sanat gelişimi ile ilköğretim çağındaki çocuğun gelişim paralelini anlayabilmek ve müfredat ve öğretim metotlarının bu doğrultuda olup olmadığını tespit etmek bu dersin öncelikli amaçlarındandır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Derste sanat eğitimi ve öğretiminin yöntemleri, öğrenme-öğretme süreçleri eleştirel bir bakış açıyla incelenerek ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmeler yapılacaktır. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, sanat eğitimi ile ilgili öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, sanat eğitiminin sorunları hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, sanat eğitiminin sorunlarına yönelik çözüm önerileri geliştirme bilgisi edineceklerdir
- Öğrenciler, eğitim ve sanat arasındaki ilişkinin nasıl olması gerektiğiyle ilgili bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Türkiye'deki sanat eğitimi ile ilgili bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanat eğitimi nasıl olmalıdır? | İlgili kaynak |
| 2 | Eğitim ve sanat arasındaki ilişki | İlgili kaynak |
| 3 | Eğitim ve sanat arasındaki ilişki | İlgili kaynak |
| 4 | İlköğretimde sanat eğitimi ve amaçları | İlgili kaynak |
| 5 | İlköğretimde görsel sanat eğitimi | İlgili kaynak |
| 6 | Sanat eğitimi ve öğretiminin yöntemleri | İlgili kaynak |
| 7 | Vize | İlgili kaynak |
| 8 | Günümüz sanat eğitiminde uygulanan öğretme yöntemleri | İlgili kaynak |
| 9 | Türkiye’de sanat eğitimi | İlgili kaynak |
| 10 | Diğer ülkelerde sanat eğitimi | İlgili kaynak |
| 11 | Sanat eğitiminde değerlendirme yöntemleri | İlgili kaynak |
| 12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
| 13 | Sanat eğitiminde ideal yöntem nasıl olmalıdır? | İlgili kaynak |
| 14 | Sanat eğitiminin sorunları | İlgili kaynak |
| 15 | Sanat eğitiminin sorunlarına yönelik çözüm önerileri | İlgili kaynak |
| 16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
| Ödev | 5 | 20 |
| Sunum/Jüri | 3 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 12 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 3 | 12 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|