| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri | SNF5109 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
| Dersin Amacı | Türk eğitim sistemini tanıyabilme. Türk eğitim sisteminin sorunlarının farkına varabilme. Türk eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirebilme. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Türk eğitim sisteminin yapısı, Türk eğitim sisteminin sorunları, Türk eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirebilme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Türk eğitim sisteminin yapısını açıklayabileceklerdir
- Öğrenciler, eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, eğitim sisteminin sorunlarına yönelik farkındalık geliştirebileceklerdir
- Öğrenciler, sorun durumları için çözüm önerileri geliştirebileceklerdir
- Öğrenciler, Türk Eğitim Sistemini değerlendirmede analitik bir bakış açısı kazanacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk eğitim sisteminin tarihi gelişimi | İlgili kaynak |
| 2 | Türk milli eğitiminin genel yapısı | İlgili kaynak |
| 3 | Eğitim sisteminin felsefi sorunları | İlgili kaynak |
| 4 | Türk eğitim sisteminin merkez ve taşra teşkilatında yönetim sorunları | İlgili kaynak |
| 5 | Okul öncesi eğitimin sorunları- Ortaöğretimin sorunları | İlgili kaynak |
| 6 | İlköğretimin sorunları | İlgili kaynak |
| 7 | Vize | İlgili kaynak |
| 8 | Mesleki teknik eğitimin sorunları | İlgili kaynak |
| 9 | Yükseköğretimin sorunları | İlgili kaynak |
| 10 | Yükseköğretimin sorunları | İlgili kaynak |
| 11 | Öğretmen yetiştirmede sorunları | İlgili kaynak |
| 12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
| 13 | Çözüm önerileri geliştirilmesi | İlgili kaynak |
| 14 | Proje üretme | İlgili kaynak |
| 15 | Proje üretme | İlgili kaynak |
| 16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
| Ödev | 6 | 10 |
| Sunum/Jüri | 5 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 6 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 2 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 5 | 6 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|