| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | SNF5151 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimleri belirleyebilmesini, çağdaş öğretim yaklaşımlarının üstünlük ve sınırlılıklarını karşılaştırabilmesini, program tasarısı geliştirmede yeni yönelimleri uygulayabilmesini sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve problem çözme teknikleri; öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller; üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri. Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık. Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, öğretme-öğrenme süreçlerinde eleştirel bakış anlayışı kazanmaları ve düşünme/yorumlama becerileri geliştirmeleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme stillerine göre verilen eğitimle farklı yorumlama ve analiz etme ile ilgili bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, problem çözme becerileri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Yaklaşımı doğrultusunda öğrencinin gerçek yaşam ile ilişkili bağlantılar kurması hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Türkiye’de Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretimde Kullanılan Planlar hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Etkili ve Anlamlı Öğrenme İçin Kuramsal Yaklaşımlar ve Yapılandırmacılık | İlgili kaynak |
| 2 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Anlamlı Öğrenme İçin Etkili Öğretim Stratejileri | İlgili kaynak |
| 3 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Geliştirme ve Öğretimi | İlgili kaynak |
| 4 | Düşünme Becerileri | İlgili kaynak |
| 5 | Düşünme Becerileri ve Süreçlerinin Yönetimi | İlgili kaynak |
| 6 | Zaman ve Mekana İlişkin Becerilerin Öğretimi | İlgili kaynak |
| 7 | Vize | İlgili kaynak |
| 8 | Yapılandırmacı Öğretme, Öğrenme Süreci ve Araç- Gereç Kullanımı | İlgili kaynak |
| 9 | Yapılandırmacılık Çerçevesinde İnternet’in Etkin Kullanımı | İlgili kaynak |
| 10 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Öğrenme Anlayışının Işığında Eski ve Yeni Ders Kitapları | İlgili kaynak |
| 11 | Etkili ve Anlamlı Öğrenme İçin Yol Haritası Oluşturma: Öğretimi Planlama | İlgili kaynak |
| 12 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretimin Planlanmasında Gereksinim Duyulan Bilgiler | İlgili kaynak |
| 13 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretim Ünitelerinin Planlanması | İlgili kaynak |
| 14 | Türkiye’de Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretimde Kullanılan Planlar | İlgili kaynak |
| 15 | Türkiye’de Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretimde Kullanılan Planlar | İlgili kaynak |
| 16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 15 |
| Sunum/Jüri | 3 | 5 |
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 1 | 30 | |
| Sunum / Seminer | 3 | 5 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|