| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Rehberlik | EGT4021 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Seher Merve YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Seher Merve YILMAZ |
| Dersin Amacı | Öğrencilere rehberliğin tanımını, ilkelerini, hizmet alanlarını, türlerini, bireyi tanıma tekniklerini açıklama becerisi kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Rehberliğin tanımı, ilkeleri, amacı, yanlış anlayışlar, rehberlik- eğitim ilişkisi, meslek danışmanlığı yaklaşımları, gelişimsel yaklaşımlar, psikolojik danışma yaklaşımları, özel eğitimde rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Rehberliğin tanımını yapar ve tarihçesini açıklar.
- Rehberliğin ilkelerini ve amacını açıklar.
- Rehberlikte yanlış anlayışları açıklar.
- Rehberliğin öğrenci kişilik hizmetlerindeki yeri ve önemini açıklar.
- Rehberliğin eğitimle ilişkisini açıklar.
- Meslek danışmanlığında yaklaşımları açıklar.
- Rehberlikte gelişimsel yaklaşımları açıklar.
- Psikolojik danışma yaklaşımlarını açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rehberliğin tanımı ve tarihçesi | |
| 2 | Rehberliğin ilkeleri ve amacı | |
| 3 | Rehberlikte yanlış anlayışlar | |
| 4 | Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri | |
| 5 | Rehberlik ve Egitim | |
| 6 | Rehberlik ve diger alanlar | |
| 7 | Rehberlik turleri | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Meslek Danışmanlığında Yaklaşımlar | |
| 10 | Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım | |
| 11 | Rehberlikte İletişim | |
| 12 | Psikolojik Danışma Yaklaşımları | |
| 13 | Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi | |
| 14 | Özel Eğitimde Rehberlik | |
| 15 | Bireyi Tanıma Teknikleri | |
| 16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 3 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 50 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|