| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programı | OKL4012 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Aysun Gürol |
| Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarının okula hazırlığı açıklayabilmelerini ve değerlendirmelerini;, çocukların kendi içlerindeki ve birbirleri iler aralarındaki farklılıkları gözönünde bulundurarak, çocukları ilkokula hazırlayıcı ve okul öncesi programlarından ilkokula geçişlerini kolaylaştırıcı etkinlikler planlamalarını ve uygulamalarını sağlamaktır |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler, ilköğretime hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri) , okula hazır bulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama, ilköğretim programlarının özellikleri ve okul öncesi eğitim programı ile karşılaştırılması, okul öncesindeki okuma-yazmaya hazırlık becerileri ile ilgili etkinlikler hazırlama, okul öncesi dönem çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarını değerlendirme yöntemleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ilkokul ve okul öncesi programlarının benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırır.
- Öğrenciler bireysel farklılıklara göre etkinlikler planlar.
- Öğrenciler bir çocukta olabilecek farklı gelişim alanlarındaki farklı sevilerdeki hazırbulunuşluğu açıklar ve buna göre eğitim planları ve etkinlikleri geliştirir.
- Öğrenciler ilkokul okuma yazma, matematik, ve hayat bilgisi önbecerilerini açıklar ve bu önbecerileri çocuklara kazandırma etkinlikleri düzenler
- Öğrenciler çocukların ilkokul ortamına geçişini kolaylaştırmak için yapılması gerekenleri açıklar ve geçişi kolaylaştırmak için okul-aile-okul öncesi kurumu arasında işbirliği geliştirici etkinlikler düzenler
- Öğrenciler çocukların okula hazırbulunuşluğunu değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve Ders İçeriğinin gözden geçirilmesi | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 2 | Okul öncesi programının ilkokul programıyla karşılaştırılması | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 3 | Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 4 | İlköğretime hazırlığın boyutları | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 5 | Çocukların bedensel ve zihinsel yönden hazırbulunuşlukları | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 6 | Çocukların sosyal, duygusal ve dil gelişimi yönden hazırbulunuşlukları | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 7 | Çocukların sosyal, duygusal ve dil gelişimi yönden hazırbulunuşluklar | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 8 | Ara sınav 1 | Sınav |
| 9 | Matematik önbecerileri ve etkinlikler planlama | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 10 | Hayat bilgisi önbecerileri ve etkinlikler planlama | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 11 | Öğrenciyi ilköğretime hazır hale getirme etkinliklere hazırlama | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 12 | Öğrenciyi ilköğretime hazır hale getirme etkinliklere hazırlam | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 13 | Ara sınav 2 | Sınav |
| 14 | lkokula geçişi kolaylaştırmak için okul-aile-okul öncesi kurumu arasında işbirliği | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 15 | Özel ihtiyaçları olan çocukların ilkokula geçiş süreçleri | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
| 16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|