| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Analitik Hiyerarşi Prosesi | MAT5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik ABD Matematik Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Matematik ABD Matematik Yüksek Lisans Programı (İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Fatma Tiryaki |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Düldül |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Analitik Hiyerarşi Prosesini tanımlamak, çeşitli uygulamalarını göstermek ve temel teorilerini vermektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Giriş; Hiyerarşiler ve Önceliklere İlk Bakış; Açıklayıcı Örnekler; Yöntemin Temelleri ve Uzantıları; Hiyerarşiler ve Öncelikler; Bir Formal Yaklaşım; Uygulamalar;Tahmin. Dinamik Öncelikler, Girdi-Çıktı Bağlantıları, Kaynak Tahsisi, Planlama, Zıtlaşmaların Çözümlenmesi ve Diğer Uygulamalar; Pozitif Reciprocal Matris ve Özdeğerleri; Geribeslemeli Sistemlerde Öncelikler, Ölçeklendirme ve Çok Kriterli Yöntemler |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler AHP nin tanımını, çeşitli uygulamalarını ve temel teorisini öğreneceklerdir.
- Öğrenciler verilen çeşitli uygulamalar sayesinde AHP yi güvenilir ve basit bir yöntem olarak görüp gerçek hayattaki problemlerde kullanacaklardır.
- Öğrenciler karmaşık sistemleri ve bileşenlerini analiz edebilecekler ve daha iyi kararlar verebileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders Kitabı (Bölüm.1) |
| 2 | Hiyerarşiler ve Önceliklere İlk Bakış | Ders Kitabı (Bölüm.1) |
| 3 | Açıklayıcı Örnekler | Ders Kitabı (Bölüm.1) |
| 4 | Yöntemin Temelleri ve Uzantıları | Ders Kitabı (Bölüm.3) |
| 5 | Yöntemin Temelleri ve Uzantıları | Ders Kitabı (Bölüm.3) |
| 6 | Hiyerarşiler ve Öncelikler; Formal Bir Yaklaşım | Ders Kitabı (Bölüm.4) |
| 7 | Hiyerarşiler ve Öncelikler; Formal Bir Yaklaşım | Ders Kitabı (Bölüm.4) |
| 8 | I. Ara sınav | - |
| 9 | Uygulamalar ;Tahmin. Dinamik Öncelikler, Girdi-Çıktı Bağlantıları | Ders Kitabı (Bölüm.5) |
| 10 | Kaynak Tahsisi, Planlama, Zıtlaşmaların Çözümlenmesi ve Diğer Uygulamalar | Ders Kitabı (Bölüm.5-6) |
| 11 | Pozitif Reciprocal Matris ve Özdeğerleri | Ders Kitabı (Bölüm.7) |
| 12 | Pozitif Reciprocal Matris ve Özdeğerleri | Ders Kitabı (Bölüm.7) |
| 13 | Pozitif Reciprocal Matris ve Özdeğerleri | Ders Kitabı (Bölüm.7) |
| 14 | Pozitif Reciprocal Matris ve Özdeğerleri | Ders Kitabı (Bölüm.7) |
| 15 | Geribeslemeli Sistemlerde Öncelikler, Ölçeklendirme ve Çok Kriterli Yöntemler | Ders Kitabı (Bölüm.8-9) |
| 16 | Final Sınavı | - |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 24 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 9 | 9 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|