| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Cebir Öğretimi | IMO2061 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
| Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
| Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin zengin aktivitelerle problem çözme becerislerinin arttırılması hedeflenmiştir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Problemlere Örnekler Araştırma Problemleri Stratejileri Psikolojik Stratejiler İspat Metotları Problem Çözme Stratejileri Simetri Kullanımı |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler problem çözme becerisini geliştirirler.
- Öğrenciler, problem çözme yoluyla yeni matematiksel bilgiler kazanırlar.
- Matematik ve diğer bağlamlarda ortaya çıkan sorunlara çözüm getirirler.
- Matematatiksel problemleri çözmek için çeşitli yaklaşım stratejileri geliştirirler
- Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | aliştırmalar ve problemler | NA |
| 2 | problem çözme seviyeleri | NA |
| 3 | örnek problemler | NA |
| 4 | örnek problemler | NA |
| 5 | stratejiler | NA |
| 6 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme çözme perspektifi | NA |
| 7 | Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif | NA |
| 8 | Vize | NA |
| 9 | Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı | NA |
| 10 | Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları | NA |
| 11 | problem çözme taktikleri | NA |
| 12 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi | NA |
| 13 | Arasınav | NA |
| 14 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi | NA |
| 15 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi | NA |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 16 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 50 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 16 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|