| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf Yönetimi | EGT3011 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Mithat KORUMAZ, Esra ÇAKMAK, Yunus Emre ÖMÜR, Sinem Konuk |
| Dersin Amacı | Öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf ortamında sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olmak. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açklar.
- Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır.
- Sınıf içinde zaman kullanımını uygular.
- Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini öğrencilerle tasarlar.
- İstenmeyen öğrenci davranışlarının ve yaklaşımlarını açıklar.
- Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır.
- Öğretim yönetimi ve liderliği ilişkilendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi. | İlgili kaynağın okunması |
| 2 | Sınıf organizasyonu. | İlgili kaynağın okunması |
| 3 | Sınıfta iletişim. | İlgili kaynağın okunması |
| 4 | Sınıf ortamı ve grup etkileşimi. | İlgili kaynağın okunması |
| 5 | Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar. | İlgili kaynağın okunması |
| 6 | Öğrencileri güdüleme. | İlgili kaynağın okunması |
| 7 | Öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler. | İlgili kaynağın okunması |
| 8 | Ara sınav. | İlgili kaynağın okunması |
| 9 | İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlar. | İlgili kaynağın okunması |
| 10 | Sınıf içinde zaman yönetimi. | İlgili kaynağın okunması |
| 11 | Okullarda çatışma ve çatışma yönetimi. | İlgili kaynağın okunması |
| 12 | Okul aile işbirliği oluşturma. | İlgili kaynağın okunması |
| 13 | Olumlu öğrenme ortamı oluşturma. | İlgili kaynağın okunması |
| 14 | Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı. | İlgili kaynağın okunması |
| 15 | Öğretimin yönetimi ve liderlik. | İlgili kaynağın okunması |
| 16 | Final sınavı. | İlgili kaynağın okunması |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 14 | 1 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|