| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim İlke ve Yöntemleri | EGT2011 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK, Deniz Canca |
| Dersin Amacı | Öğrenciler; eğitim programlarının temel kavramlarını karşılaştırır, eğitim programlarını ve ders planlarını nasıl geliştireceğini öğrenir ve çeşitli öğrenme stratejilerini, sınıfta kullanacakları metod ve stratejileri bilir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Eğitim programını planlama ve geliştirme, program değerlendirme, yeni Türk eğitim programı, öğrenme stratejileri, metodları ve teknikleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim programlarındaki temel kavramları ve fikirleri bilir.
- Eğitim programını nasıl geliştireceğini öğrenir.
- Ders planını nasıl hazırlayacağını öğrenir.
- Program geliştirme modellerini anlar.
- Temel öğrenme stratejilerini karşılaştırır.
- Temel öğrenme metod ve tekniklerini öğrenir.
- Temel öğrenme metod ve tekniklerini öğrenir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Öğrenme ve öğretme ilkeleri | |
| 3 | Eğitim programının temel öğeleri | |
| 4 | Eğitim programı hazırlama | |
| 5 | Eğitim programı hazırlama | |
| 6 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | |
| 7 | Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | |
| 10 | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | |
| 11 | Öğretim strateji,yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması | |
| 12 | Öğretim ve öğrenme stratejileri | |
| 13 | Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları | |
| 14 | Öğretim yöntem ve teknikleri | |
| 15 | Öğretim yöntem ve teknikleri | |
| 16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 3 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|