| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma ve Öğretim Sürecinde Değerlendirme | FBO5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hakan AKÇAY |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
| Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin araştırma ve öğrenim sürecinde genel ve alternatif ölçme değerlendirme teknikleri ile ilgili teorik ve uygulama bazında yeterlilik kazanmalarını sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğrenme ve öğretim sürecinde kullanılan geleneksel ve alternatif değerlendirme yöntemleri, araştırma sürecinde kullanılan değerlendirme yöntemleri, ölçek hazırlama, geçerlik ve güvenirlik kavramları, veri toplama araçları ve değerlendirme yöntemleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler araştırma ve öğrenim sürecinde değerlendirme ilgili genel bilgi ve beceri kazanır
- Öğrenciler araştırma ve öğrenme sürecinde kullanılan değerlendirme yöntemlerini değerlendirir
- Öğrenciler değerlendirme ölçeklerini nasıl kullanacaklarını bilir
- Öğrenciler alternatif değerlendirme yöntemlerini bilir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenme ve öğretim sürecinde kullanılan geleneksel değerlendirme yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Alternatif ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Portfolyo değerlendirme süreci | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Performans değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Rubrik (Dereceli puanlama anahtarı) Kontrol listeleri, gözlem, görüşme | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Proje | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Kelime ilişkilendirme, kavram haritaları | Sınav Hazırlığı |
| 8 | Ara Sınav | İlgili Kaynaklar |
| 9 | Tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid | İlgili Kaynaklar |
| 10 | V diyagramları | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Grup ve akran değerlendirme, öz değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Araştırma sürecinde kullanılan değerlendirme yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Ölçek hazırlama, geçerlik ve güvenirlik kavramları | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Veri toplama araçları ve değerlendirme yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Veri toplama araçları ve değerlendirme yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 2 | 10 |
| Seminer/Workshop | 2 | 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 2 | 25 | |
| Sunum / Seminer | 2 | 25 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|