| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkçe II | TDB1032 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ayşe Melek ÖZYETGİN | 
| Dersi Veren(ler) | Ayşe Melek ÖZYETGİN | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Türkçeyi doğru kullanma, mesleki veya meslek dışı metinleri sorunsuz okuyabilme, başarılı sözlü ve yazılı anlatım. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Örnek edebi ve güncel metinlerin okunması… Yazılı ve sözlü anlatım. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilebilir.
 - Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilir.
 - Kendi anadilini daha iyi anlayıp kullanabilir.
 - Anadiline hâkim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir.
 - Yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık edinir.
 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Yazılı anlatım türlerine giriş. | Ders Kitabı | 
| 2 | Metin çözümlemesi (Şiir). | Güncel Kitaplar | 
| 3 | Metin çözümlemesi (Öykü). | Güncel Kitaplar | 
| 4 | Metin çözümlemesi (Kitap). | Güncel Kitaplar | 
| 5 | Metinler eşliğinde yabancı kaynaklı sözcüklerin yazımıyla ilgili sorunlar. | Güncel Kitaplar | 
| 6 | Günlük hayatla ilgili yazılı anlatım türleri (Deneme, sohbet). | Ders Kitabı | 
| 7 | Yazılı anlatım türlerinden mektup. Mektubun günlük hayatla ilgisi. | Ders Kitabı | 
| 8 | Ara sınav. | Ders Kitabı | 
| 9 | Sözlü anlatım türleri (Konferans, sempozyum). | Ders Kitabı | 
| 10 | Dil yanlışlarının düzeltilmesine dönük uygulamalar (Yazım kuralları). | Ders Kitabı | 
| 11 | Özgeçmiş. | Ders Kitabı | 
| 12 | Noktalama işaretleri ve konu ile ilgili çalışmalar. | Güncel Kitaplar | 
| 13 | Hazırlıklı konuşmalarda dikkat edilmesi gereken kurallar. Vurgu, tonlama, teknik uygulamalar. | Kitaplar, internet ortamı | 
| 14 | Sözlü sunum çalışmaları. | Kitaplar, internet ortamı | 
| 15 | Sözlü sunum çalışmaları. | Kitaplar, internet ortamı | 
| 16 | Final. | Ders Kitabı | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 7 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|