| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Tasarım II | SER2032 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Seramik, Cam ve Çinicilik Ön Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Seramik, Cam ve Çinicilik |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kadir Demir |
| Dersi Veren(ler) | Cem Bülent Üstündağ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | In today's interactive media design and production of ceramic items in stages, which help you on the use of computers and computer programs, basic knowledge of the theoretical and practical use. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğrencilere temel çizim, tasarım yöntemleri- programları öğretmek. Seramik ve Cam tasarımların, Photoshop, Adobe İllüstratör, Macromedia Free-Hand, Corel Draw gibi iki boyutlu vektörel çizim programları aracılığıyla çizilmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Üç boyutlu yazılımlarda çizim araçlarının kullanımını bilir, uygulamalar yapar.
- Üç boyutlu çizim ve tasarım programlarını bilir, program menülerinin kullanımlarını bilir.
- Üç boyutlu yüzeyleri tasarım aracı olarak bilgisayar ortamında kullanımını bilir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Corel Draw programı tanıtımı, teknikleri nelerdir. | |
| 2 | Ölçülü yüzey oluşturmak ve komutları çalışmak. | |
| 3 | Konun devamı. | |
| 4 | Seramik/Cam yüzey üzerine uygulanacak desenin rölyef (lastik mühür çıktısı almak için) olarak çizilmesi. | |
| 5 | Konunun devamı. | |
| 6 | Konunun devamı. | |
| 7 | Konunun devamı. | |
| 8 | Ara sınav. | |
| 9 | Önceki yılda yapılmış olan seramik üstüne Rölyefin uygulanmış olarak gösterilmesi. | |
| 10 | Konunun devamı. | |
| 11 | Konunun devamı ve pafta olarak sunumunun hazırlaması. | |
| 12 | Tasarım ödevlerinin bilgisayar ortamında paftalarının hazırlanması. | |
| 13 | Konunun devamı. | |
| 14 | Konunun devamı. | |
| 15 | Konunun devamı ve pafta çıktılarının alınması. | |
| 16 | Final. |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 50 | 50 |
| Final | 50 | 50 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 4 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|