| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Duyusal Analiz | GDM3102 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Not set |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Gıda Mühendisliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Gıda Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Muhammed Zeki Durak |
| Dersi Veren(ler) | Muhammet Arıcı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrenciye duyusal analiz yöntemlerini, analiz sonuçlarının değerlendirilmesini ve bu konudaki gelişmeleri öğretmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Duyusal analizin ilkeleri, duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri, panelist ve panel yerlerinin taşıması gerekli özellikler, panelist seçimi ve eğitimi, duyusal analiz yöntemlerinin seçimi ve farklı gıdalarda uygulanması konularını içerir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler duyusal analiz için hazırlanacak örneklere uygun sorular hazırlar
- Analize katılacak panelistleri eğitecek yeterlilik kazanır
- Analiz sonucunda çıkan değerleri istatistiksel olarak değerlendirir
- Duyusal analizin fizyoloji ve sosyoloji ilişkisini kurar
- Duyusal analiz için doğru insanı seçme yeteneği kazanır
- Duyusal analizin sonuçları rapor etme yeteneği kazanır
- Duyusal analiz için uygun laboratuar koşullarını sağlama yeteneği kazanır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Duyusal analizin ilkeleri | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri, | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri, | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Panelist ve panel yerlerinin taşıması gerekli özellikler, | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Panelist seçimi ve eğitimi, duyusal analiz yöntemlerinin seçimi ve farklı gıdalarda uygulanması, | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Uygun formların ve skorlamanın yapılması | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Eşik değerinin belirlenmesi, | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Vize | İlgili Kaynaklar |
| 9 | Eşik değerinin belirlenmesi, | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Tekstür analizi | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Renk ve görünüş analizi | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Kabul ve tercih analiz yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesi, | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Tanımlayıcı analiz ve gıda tasarımında kullanımı, | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Duyusal analiz tekniklerindeki gelişmeler | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final sınavı | İlgili Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 60 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|