| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Oyunları Tasarımı ve Uygulama | BIL2181 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kamelya Kavaklı |
| Dersi Veren(ler) | Kamelya Kavaklı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere oyun teknolojisindeki hızlı gelişimi anlamalarını sağlayacak aynı zamanda oyun tasarlama ve uygulama becerisi kazandıracaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bilgisayar Oyunları ve Endüstrisini tanıma ve gelişimini anlama. Oyun çeşitlerini öğrenme. Oyunlar için gerekli farklı donanım ihtiyaçlarını öğrenme. Oyun tasarlama ve uygulama. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Günümüzdeki oyun endüstrisi ve gelişimini anlamak
- Oyun geliştirme işlemini anlamak
- Oyun için gerekli farklı donanım ihtiyaçlarını öğrenmek
- Oyun tasarlamak ve uygulamak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oyunların Tanıtımı, Bilgisayar Oyunları Endüstrisi, İnternet Oyun Kaynakları | |
| 2 | Oyunların Tarihi, Özellikleri ve Modelleri, Oyun Analizi, Oyun Çeşitleri, Klasik Oyunlar, Eyleme Dayalı Oyunlar | |
| 3 | Bulmaca Oyunları, Beceri Oyunları, Oyunu Parçalarına Ayırma | |
| 4 | Oyun Tasarlama İşlemi Safhaları, Tasarım Elemanları Öğeleri | |
| 5 | Aksiyon Oyunları, Bir Oyun Oluşturma, Sentezleme | |
| 6 | Oyun Tasarım Kuralları, Bir Oyun Anatomisi, Oyun Tasarımı ve Uygulama | |
| 7 | Tasarım Elemanlarının Analizi ve Sentezi, Etkileşimli Oyunu Kareleme (Ekrana Aktarma) | |
| 8 | Strateji Oyunları, Oyun Öyküleme, Kriter Değerlendirme | |
| 9 | 1. Arasınav | |
| 10 | Oyun Teknolojisi, I/O (Girdi/Çıktı) Cihazları, Macera Oyunları Giriş/Çıkış Yapısı, İnsan-Makine İlişkisi, Simülasyon Oyunları, RPG Oyunları | |
| 11 | Tasarım Arayüzü ve Grafik Kullanım, Oyun Mühendisliği, Oyunların Tasarlanması | |
| 12 | Genetik Algoritmalar ve Uygulamalar, Oyun Yapısı | |
| 13 | Tasarım Dokümantasyonu, Tasarım Değerlendirme ve Oyun Dengesi | |
| 14 | Eğitim Oyunları | |
| 15 | Yapay Yaşam ve Oyun Yapısı, Oyun Önerisi, Kriter Değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 4 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 6 | 4 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 4 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|