| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri İstatistik | PDR6100 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Fulya YÜKSEL ŞAHİN |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Eğitim bilimlerinde ileri istatistik teknikleri ile analiz yapmak, yorumlamak ve anlamak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ölçek türleri, Varyans analizi, Manova, Karışık anova ve monova, Korelasyon ve Regresyon analizi, Lojistik Regresyon, Kümeleme analizi, Ayırma analizi, Güvenirlik ve Geçerlilik analizi, Amos programının kullanımı, Yapısal eşitlik modeli. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci ileri istatistik kavramları tanımlar.
- Öğrenci eğitim verileri üzerinde ileri istatistik hesaplarını yapar.
- Öğrenci öğrendiklerini bilimsel araştırmalarda uygular.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ölçek türleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Varyans analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Manova | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Karışık anova ve manova | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Korelasyon ve regresyon analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Çoklu regresyon | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Lojistik regresyon | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 9 | Kümeleme analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Ayırma analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Güvenirlik ve geçerlilik analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Faktör analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Amos programının kullanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Yapısal eşitlik modeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | Yapısal eşitlik modeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Final sınavı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|