| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri | PDR5103 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Fulya YÜKSEL ŞAHİN |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin psikolojik danışma becerilerini kazanmaları ve psikolojik danışma becerilerinin psikolojik danışma sürecindeki rol ve işlevlerini kavramaları amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Yardım Beceri Modelleri, Psikolojik Danışma Süreci ve Temel Beceriler, İleri Düzey Beceriler, Kavramlaştırma Modelleri, |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yardım beceri modelleri bilgisi
- Temel psikolojik danışma becerilerini kullanabilme
- İleri düzey psikolojik danışma becerilerini kullanabilme
- Psikolojik danışma sürecinde becerilerin rol ve işlevlerini kavrayabilme
- Kavramlaştırma modelleri bilgisi
- Danışan problemlerini belirleyebilme
- Danışan problemine uygun amaç belirleyebilme
- Yardım stratejileri bilgisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yardım Etme ve Yardım İlişkisini Anlama Yardım Becerileri Modelleri • “Micro Beceri Eğitimi” Ivey • “Yardım Becerileri” Hill & | Okuma Tartışma Sunum |
| 2 | O’Brien • “İnsan Kaynağını Geliştirme” Carkuff • “Kişilerarası Süreci Hatırlama” Kagan • “Yardım Becerileri” Egan | Okuma Tartışma Sunum |
| 3 | Psikolojik Danışma Süreci ve Temel Beceriler Terapötik Koşullar Yakından İlgilenme | Okuma Tartışma Sunum |
| 4 | Temel Beceriler: Soru Sorma | Tartışma Uygulama Sunum |
| 5 | Temel Beceriler: Teşvik Etme, İçerik Yansıtma, Özetleme | Tartışma Uygulama Sunum |
| 6 | Temel Beceriler: Duygu yansıtma Temel Becerilerin Bütünleştirilmesi | Tartışma Uygulama Sunum |
| 7 | İleri Düzey Beceriler: Yüzleştirme , Kendini Açma | Tartışma Uygulama Sunum |
| 8 | Vize | |
| 9 | İleri Düzey Beceriler: Anlık Olma, Yorumlama | Tartışma Uygulama Sunum |
| 10 | İleri Düzey Beceriler: Geri Bildirim, Direktif Verme, Bilgi Verme | Tartışma Uygulama Sunum |
| 11 | Becerilerin Bütünleştirilmesi | Uygulama |
| 12 | Kavramlaştırma Modelleri | Okuma, Sunum, Tartışma |
| 13 | Danışan Problemlerini Belirme | Okuma, Sunum, Tartışma |
| 14 | Amaç Belirleme | Okuma, Sunum, Tartışma |
| 15 | Yardım Stratejilerini Seçme | Okuma, Sunum, Tartışma |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|