| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretimde Bireysel Farklılıklar | EGT5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Sertel ALTUN |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Deniz Canca |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, eğitim programı geliştirme sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama, öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğretimde bireysel farklılıklar nelerdir, öğretimde bireysel farklılıkların önemi, öz düzenlemeye dayalı öğrenme süreçleri, öğrenmede motivasyonel faktörler, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri ve türleri dersin içeriğini oluşturmaktadır |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci bireysel farklılıklarla ilgili temel kavramları tanır.
- Öğrenci öğrenme etkinliklerini bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak planlar.
- Öğrenci farklı öğrenme stratejilerini tanır.
- Öğrenci zeka, üstün yetenek ve özel eğitimle ilgili uygulamaları kavrar.
- Öğrenci zeka, üstün yetenek ve özel eğitimle ilgili uygulamaları kavrar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenme nedir? Öğrenmede bireysel farklılıklar nelerdir? | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 2 | Öğrenmede bireysel farklılıkların önemi. | Konu alanına uygun dökümanların incelenmesi |
| 3 | Öz-düzenleme becerisi. | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 4 | Motivasyonel faktörler. | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 5 | Öğrenme stratejileri, bilişsel stratejiler, kaynakları yönetme stratejileri. | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 6 | Öğrenme stilleri. | Farklı ülkelerden örnekler |
| 7 | Ara sınav. | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 8 | Bilgiyi algılama ve işleme tercihine göre öğrenme stilleri. | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 9 | Bilgiyi alma tercihine göre öğrenme stilleri. | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 10 | Doğuştan gelen kişilik özelliklerine göre öğrenme stilleri. | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 11 | Öğrencilerin yeteneklerine göre öğrenme stilleri. | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 12 | Öğrencilerin tercih ettikleri çalışma koşullarına göre öğrenme stilleri. | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 13 | Grup çalışması. | Çalışma için gerekli hazırlıkların yapılması |
| 14 | Sunumlar. | Konuya uygun sunumların hazırlanması |
| 15 | Genel değerlendirme. | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
| 16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 15 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 16 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 32 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|