| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim İstatistiği ve Uygulamaları | EGT6309 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Banu Yücel Toy |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Eğitim bilimlerinde ileri istatistik teknikleri ile analiz yapmak, yorumlamak ve anlamak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ölçek türleri ve değişkenler tanımlama, SPSS programı tanıtımı, değişken tanımlama ve veri girişi, betimsel istatistik analizi, normallik incelemesi, küçük örneklem t testleri (tek örneklem, bağımsız örneklem ve bağımlı örneklem t testi), varyans analizi, iki yönlü varyans analizi, karışık varyans analizi ve Manova, korelasyon ve regresyon analizi, çoklu regresyon analizi, parametrik olmayan testler, geçerlilik ve güvenirlik, faktör analizi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim istatistiği ile ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama.
- İstatistikte kullanılan betimsel istatistikleri bilme.
- Betimsel analizleri uygun veride kullanma ve yorumlama.
- İstatistikte kullanılan ilişkisel istatistikleri bilme.
- İlişkisel analizleri uygun veride kullanma ve yorumlama.
- İstatistikte kullanılan karşılaştırmalı istatistikleri bilme.
- Ölçme araçlarının geliştirilmesinde, kullanılacak güvenirlilik ve geçerlilik tekniklerini kavrama.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İstatistik ve temel kavramlar, ölçek türleri, hipotez, araştırma soruları | |
| 2 | Betimsel istatistik | |
| 3 | Normal dağılım ve standart puanlar | |
| 4 | Çıkarımsal istatistik ve hipotez testi | |
| 5 | Tek örneklem t-testi | |
| 6 | Bağımsız örneklem t testi | |
| 7 | Bağımlı örneklem t testi | |
| 8 | Ara sınav. | |
| 9 | ANOVA | |
| 10 | İki yönlü ANOVA | |
| 11 | Korelasyon | |
| 12 | Basit doğrusal regresyon | |
| 13 | Çoklu regresyon | |
| 14 | Ki-kare testi | |
| 15 | Mann-Whitney U test, Kruskal Wallis test | |
| 16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 4 | 15 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|