| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ölçme Araçları ve Geliştirilmesi | EGT6304 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin eğitimde kullanılan temel ölçme araçları ile ilgili temel bilgi ve becerileri sahip olması ve bunu örnek bir ölçme aracı geliştirmede çalışmasında ortaya koyabilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları/ İzleme ve başarı testi geliştirme/ Tutum ölçeği geliştirme/ Anket geliştirme |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar bilgisi.
- Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikleri kavrayabilme.
- Test türleri bilgisi.
- Alanına ve konusuna uygun bir ölçme aracı seçebilme becerisi
- Seçtiği ölçme aracının güvenirlik ve geçerlik ve kullanışlılığına ilişkin tespitleri yapabilme becerisi.
- Test maddeleri ile ilgili farklı istatistikleri yapabilme.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi | |
| 2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | |
| 3 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) | |
| 4 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | |
| 5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler | |
| 6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) | |
| 7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme), ödev | |
| 8 | Ara sınav. | |
| 9 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası). | |
| 10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri), sunum | |
| 11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri), sunum | |
| 12 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler | |
| 13 | Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme | |
| 14 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme | |
| 15 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme | |
| 16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 2 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 12 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|