| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Denetimi | EGT6408 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mithat KORUMAZ |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Esra ÇAKMAK |
| Dersin Amacı | Katılanlar çağdaş denetim ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Denetim ve Değerlendirmeye Genel Bakış; İçsel Değerlendirme ve İçsel Değerlendirme ile İlgili Yaklaşımlar; İçsel Değerlendirme Kriterleri; İçsel Değerlendirme Süreci; İçsel Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması; Dışsal Değerlendirme ve Dışsal Değerlendirme İle İlgili Yaklaşımlar; Dışsal Değerlendirme Kriterleri; Dışsal Değerlendirme Süreci; Dışsal Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması; İçsel ve Dışsal Değerlendirme Arasındaki İlişkiler; Değerlendirmeden Sorumlu Kişi ve Kurumlar; Türkiye’de Değerlendirme Uygulamaları; Bazı Ülkelerde Değerlendirme Uygulamaları, Değerlendirmede Karşılaşılan Sorunlar. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İçsel Değerlendirmeyi ve içsel değerlendirme ile İlgili Yaklaşımları bilir.
- İçsel Değerlendirme Kriterlerini bilir.
- Değerlendirmeden Sorumlu Kişi ve Kurumları ve Türkiye’de Değerlendirme Uygulamaları bilir.
- Türk eğitim sisteminde denetim ve değerlendirmenin yeri ve önemini kavrar ve karşılaşılan problemlerden haberdar olarak bunlara çözüm önerileri geliştirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Denetim ve Değerlendirmeye Genel Bakış | |
| 2 | İçsel Değerlendirme | |
| 3 | İçsel Değerlendirme ile İlgili Yaklaşımlar | |
| 4 | İçsel Değerlendirme Kriterleri | |
| 5 | İçsel Değerlendirme Süreci; İçsel Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması | |
| 6 | Dışsal Değerlendirme | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Dışsal Değerlendirme İle İlgili Yaklaşımlar | |
| 9 | Dışsal Değerlendirme Kriterleri | |
| 10 | Dışsal Değerlendirme Süreci | |
| 11 | Dışsal Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması | |
| 12 | Değerlendirmeden Sorumlu Kişi ve Kurumlar; Türkiye’de Değerlendirme Uygulamaları | |
| 13 | Bazı Ülkelerde Değerlendirme Uygulamaları, Değerlendirmede Karşılaşılan Sorunlar | |
| 14 | Bazı Ülkelerde Değerlendirme Uygulamaları, Değerlendirmede Karşılaşılan Sorunlar | |
| 15 | İçsel ve Dışsal Değerlendirme Arasındaki İlişkiler | |
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 15 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|