| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim Tasarımı ve Uygulamaları | EGT6121 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Yavuz Erişen |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK |
| Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler, ihtiyaç analizi ile belirlenen bilgi ve beceri eksikliklerini, etkili ve verimli bir şekilde gidermek için, bir öğretim tasarımı modeli kullanarak ders/kurs planlayabilecektir. Aynı zamanda öğrenciler öğretim tasarımı sürecini yönetebilecektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğretim tasarımına giriş; İhtiyaç ve kişi analizi; Görev ve bağlamsal analiz; Öğretim hedefleri; İçerik sıralama ve öğretim stratejilerini belirleme; Mesaj ve materyal tasarımı; Öğretim tasarımı sürecinde değerlendirme; Öğrenmenin teorik temelleri; Öğretimin uygulanması; Proje Yönetimine Genel Bir bakış; Projeye Hazırlık: Proje kapsamı ve İçeriği; Proje planı hazırlama; Taslak öğretim materyallerinin üretimi ve test edilmesi; Asıl öğretim materyallerinin üretimi, çoğaltılması ve dağıtılması; Projenin değerlendirilmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramları ve sürecinin temel aşamalarını bilir
- Öğrenci analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamaları kapsamına giren konuları kuramsal olarak irdeler.
- Öğrenci, farklı öğretim tasarım modellerini karşılaştırarak değerlendirir.
- Öğrenci, eğitim-öğretim ortamını öğretim tasarımı ilkeleri açısından analiz ederek problemleri belirler.
- Öğrenci belirlenen problemlere çözüm yolları üretir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğretim tasarımına giriş | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Öğretim Tasarımı Ve Öğretim Teknolojilerinin | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Öğrenme Ortamında Öğrenen Özellikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Öğrenme Ortamında Öğretsel Kazanımlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | İş Analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Vize | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 9 | İş Analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Öğretsel Tasarım Modelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Öğretsel Tasarım Modelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Öğretsel Tasarım Modelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Öğretsel Tasarım Stratejileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Kavram öğretimi, Bilişsel süreç öğretiminin tasarımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | Proje değerlendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 40 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|