| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Hizmetiçi Eğitim ve Yönetimi | EGT6108 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Esra ÇAKMAK |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Mithat KORUMAZ |
| Dersin Amacı | Öğrencilere hizmet içi eğitimin önemini kavratmak ve bir hizmet içi eğitim programı hazırlama ve yönetme becerisi kazandırmaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Hizmet-içi eğitimin önemi, yasam boyu eğitim içinde hizmet içi eğitimin yeri, hizmet-içi eğitim programlarının boyutları, ülkemizdeki hizmet içi eğitim programlarının değerlendirilmesi, hizmet içi eğitimin yönetilmesi, planlanması ve ekonomisi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sürekli egitim, yasam boyu egitim ve Hizmet-içi egitim kavramlarını bilir
- Hizmet içi egitim programlarının boyutlarını bilir
- Hizmet içi egitim modellerini bilir
- Mevcut hizmet içi egitim yaklasımlarını bilir
- Hizmet içi egitim programlarının normal programlardan ayrılan ve benzer olan yönlerini bilir
- Hizmet içi egitimin basarısını saglayan faktörleri bilir
- Hizmet içi egitimde degerlendirme sürecini bilir
- Bir örnek hizmet içi egitim programı hazırlar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sürekli egitim, yasam boyu egitim kavramlar | |
| 2 | Hizmet-içi egitim kavramı | |
| 3 | Hizmet içi egitim programlarının boyutları | |
| 4 | Hizmet içi egitimde üniversitelerin rolü | |
| 5 | Hizmet içi egitim modelleri | |
| 6 | Mevcut hizmet içi egitim yaklasımları | |
| 7 | Ara sınavı | |
| 8 | Hizmet içi egitim programlarının normal programlardan ayrılan ve benzer olan yönleri | |
| 9 | Hizmet içi egitimde degerlendirme süreci | |
| 10 | Hizmet içi egitimin basarısını saglayan faktörler | |
| 11 | Hizmet içi egitim programları konusunda kaynak kisiden yararlanma | |
| 12 | Hizmet içi egitim programları konusunda kaynak kisiden yararlanma | |
| 13 | Hizmet içi egitim programları konusunda kaynak kisiden yararlanma | |
| 14 | Hizmet içi egitim programları konusunda kaynak kisiden yararlanma | |
| 15 | Hizmet içi egitim programları konusunda kaynak kisiden yararlanma | |
| 16 | final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 15 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|