| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ayrımcılık | EGT5217 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi ve Denetim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi ve Denetim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hasan Basri GÜNDÜZ |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Esra ÇAKMAK, Mithat KORUMAZ |
| Dersin Amacı | Kendi özel yaşamlarındaki, eğitim sistemindeki ve toplumun bütünündeki ayrımcılıkları fark eder; bunları değerlendirir ve bu uygulamalara karşı durur, bilinç ve yeterliğini geliştirir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu ders, eşitlik/eşitsizlik ve ayrımcılık kavramlarının ve uygulamalarının tarihsel ve toplumsal temellerinin kavranmasına yönelik okuma ve tartışmaları; eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların, toplumsal yapı ve toplumsal güç ilişkileri açısından değerlendirilmesini ve toplumsal sınıf, cinsiyet, cinsel yönelim, etnik köken, inanç gibi toplumsal/kültürel farklılıklar temelinde gerçekleşen ayrımcılıkların eğitim sisteminde nasıl yaşandığına ilişkin örneklerin tartışılmasını içermektedir./ |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Katılımcılar eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların, toplumsal yapı ve toplumsal güç ilişkileri açısından değerlendirebilir
- Katılımcılar Eşitlik/eşitsizlik ve ayrımcılık kavramlarını anlar.
- Katılımcılar toplumdaki ayrımcılığın eğitime olan etkisini açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eşitlik/eşitsizlik ve ayrımcılık kavramlarının ve uygulamalarının tarihsel ve toplumsal temellerinin kavranmasına yönelik okuma ve tartışmalar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Eşitlik/eşitsizlik ve ayrımcılık kavramlarının ve uygulamalarının tarihsel ve toplumsal temellerinin kavranmasına yönelik okuma ve tartışmaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Eşitlik/eşitsizlik ve ayrımcılık kavramlarının ve uygulamalarının tarihsel ve toplumsal temellerinin kavranmasına yönelik okuma ve tartışmaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların, toplumsal yapı ve toplumsal güç ilişkileri açısından değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların, toplumsal yapı ve toplumsal güç ilişkileri açısından değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların, toplumsal yapı ve toplumsal güç ilişkileri açısından değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Toplumsal sınıf ayrımcılığı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 9 | Cinsiyet, cinsel yönelim ayrımcılığı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Etnik köken ayrımcılığı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | İnanç ayrımcılığı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Toplumsal/kültürel farklılıklar temelinde gerçekleşen ayrımcılıkların eğitim sisteminde nasıl yaşandığına ilişkin örneklerin tartışılmasını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Toplumsal/kültürel farklılıklar temelinde gerçekleşen ayrımcılıkların eğitim sisteminde nasıl yaşandığına ilişkin örneklerin tartışılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Toplumsal/kültürel farklılıklar temelinde gerçekleşen ayrımcılıkların eğitim sisteminde nasıl yaşandığına ilişkin örneklerin tartışılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | Toplumsal/kültürel farklılıklar temelinde gerçekleşen ayrımcılıkların eğitim sisteminde nasıl yaşandığına ilişkin örneklerin tartışılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|