| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim Süreçlerinde Yeni Yaklaşımlar | EGT6118 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Sertel ALTUN |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; öğretimde kullanılan yeni yaklaşımları öğrenmeleri ve söz konusu yaklaşımlara uygun ders planı yapmaları hedeflenmektedir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğretim süreçlerinde kullanılan yeni model, strateji, yöntem ve tekniklerin kuramsal bilgisi. Söz konusu model, strateji, yöntem ve tekniklerle ilgili öğrenme planı tasarlama ve uygulama. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler farklı model,strateji, yöntem ve teknik arasındaki ilişkiyi açıklar
- Öğrenciler, öğrenme planında yer alan, yöntem teknik, materyal ve işleyiş arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Öğrenciler verilen model ve stratejiye uygun yöntem ve teknik kullanarak öğrenme planları yapar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim, öğretim, öğrenme, model, strateji, yöntem ve teknik kavramları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Öğretim model, strateji, yöntem ve teknik seçimini etkileyen etkenler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Etkinlik merkezli öğretimin önemi, Ulusal ve Uluslararası uygulamalarının tartışılması. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Yapılandırmacı öğrenme modeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | 5E uygulaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Proje tabanlı öğrenme ve uygulaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Performans görevleri ve performans görevlerinin geliştirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Probleme dayalı öğrenme ve uygulaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 9 | Vize | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Farklılaştırılmış öğrenme yöntemi ve uygulaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Farklılaştırılmış öğrenme yöntemine ait tekniklerin uygulaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ve uygulaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemine ait tekniklerin uygulaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Tartışma yöntem ve teknikleri ve uygulaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 2 | 15 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 15 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 15 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 15 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 2 | 32 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 32 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 48 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|