| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İkinci Dil Öğretimi | EGT6111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Deniz Canca, Bünyamin Bavlı |
| Dersin Amacı | Birinci ve ikinci dil ediniminin karşılaştırılması; ikinci dil gelişiminin kavranması; ara dil ve yanlışların analizinin yapılması; ikinci dil ediniminde biyolojik, bilişsel, duyuşsal ve sosyal etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi; kültürlerarası sözlü ve sözsüz iletişimdeki farklılıkların ikinci dil öğrenimi ve öğretiminin nasıl etkileyeceğinin irdelenmesi; ikinci dil edinimiyle ilgili temel kuramların incelenmesi ve her kuramın ikinci dil gelişimine, birinci ve ikinci dil edinimi arasındaki ilişkiye ve ikinci dil araştırmalarına dayalı olarak incelenmesi; ikinci dil öğretiminde temel yaklaşımların ve öğretim yöntemlerinin incelenmesi, teorik ve pratik bilginin uygulamada kullanımı; iki dilli toplumların, iki dillilerin dil seçimi, ikinci dil edinimi ve iki dilliliğin dil yapısına ve kullanımına etkilerinin irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Yabancı Dil Öğrenimi; birinci ve ikinci dil ediniminin karşılaştırılması; ikinci dil gelişimi; ara dil ve "yanlışların analizi"; ikinci dil ediniminde biyolojik, bilişsel, duyuşsal ve sosyal etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi; kültürlerarası sözlü ve sözsüz iletişimdeki farklılıkların ikinci dil öğrenimi ve öğretiminin nasıl etkileyeceğinin irdelenmesi; ikinci dil edinimiyle ilgili temel kuramların incelenmesi ve her kuramın ikinci dil gelişimine, birinci ve ikinci dil edinimi arasındaki ilişkiye ve ikinci dil araştırmalarına dayalı olarak incelenmesi; ikinci dil öğretiminde temel yaklaşımların ve öğretim yöntemlerinin incelenmesi, teorik ve pratik bilginin uygulamada kullanımı; iki dilli toplumların, iki dillilerin dil seçimi, ikinci dil edinimi ve iki dilliliğin dil yapısına ve kullanımına etkilerinin irdelenmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci ikinci dil ediniminde biyolojik, bilişsel, duyuşsal ve sosyal etkenlerin oynadığı rolleri açıklar.
- Öğrenci birinci ve ikinci edinimi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları açıklar
- Öğrenci kültürlerarası sözlü ve sözsüz iletişimdeki farklılıkları analiz eder.
- Öğrenci ikinci dil edinimiyle ilgili temel kuramları tanımlar
- Öğrenci ikinci dil öğretiminde temel yaklaşımları ve öğretim yöntemlerini açıklar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yabancı Dil Öğrenimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Birinci ve ikinci dil ediniminin karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | İkinci dil gelişimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Ara dil ve "yanlışların analizi". | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | İkinci dil ediniminde biyolojik etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | İkinci dil ediniminde bilişsel etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Vize Sınavı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | İkinci dil ediniminde duyuşsal etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 9 | İkinci dil ediniminde sosyal etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Kültürlerarası sözlü ve sözsüz iletişimdeki farklılıkların ikinci dil öğrenimi ve öğretiminin nasıl etkileyeceğinin irdelenmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | İkinci dil edinimiyle ilgili temel kuramların incelenmesi. Her kuramın ikinci dil gelişimine, birinci ve ikinci dil edinimi arasındaki ilişkiye ve ikinci dil araştırmalarına dayalı olarak incelenmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | İkinci dil edinimiyle ilgili temel kuramların incelenmesi. Her kuramın ikinci dil gelişimine, birinci ve ikinci dil edinimi arasındaki ilişkiye ve ikinci dil araştırmalarına dayalı olarak incelenmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | İkinci dil öğretiminde temel yaklaşımların ve öğretim yöntemlerinin incelenmesi, teorik ve pratik bilginin uygulamada kullanımı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | İki dilli toplumların, iki dillilerin dil seçimi, ikinci dil edinimi ve iki dilliliğin dil yapısına ve kullanımına etkilerinin irdelenmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | İkinci dil öğretimi konusunda genel değerlendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 25 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 25 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 10 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 2 | 10 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | |
| Projeler | 1 | 10 | |
| Sunum / Seminer | 2 | 4 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|