| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Eğitim Programlarının İncelenmesi | EGT6110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hakan KARATAŞ |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemlerinin ilişkisini kurmak; karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmak; Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanmasını öğrenmek; farklı ülkelerin milli eğitim politikaları ve idari yapılanmalarını öğrenmek; farklı ülkelerin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, mesleki eğitim ve yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılmasını yapmak; Türkiye için ideal eğitim politikalarının, idari yapılanmasının ve ideal eğitim sisteminin oluşturulmasını sağlamak amaçlanmıştır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemleri; karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi; Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanması; farklı ülkelerin milli eğitim politikaları ve idari yapılanmalarının karşılaştırılması; farklı ülkelerin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, mesleki eğitim ve yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması; Türkiye için ideal eğitim politikalarının ve idari yapılanmasının oluşturulması; Türkiye için ideal eğitim sisteminin oluşturulması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Farklı çağlardaki siyasal düşünceler ve siyasal yönetimlerin eğitim sistemleri üzerindeki etkisini kavrar.
- Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesini açıklar.
- Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanmasını analiz eder.
- Farklı ülkelerin milli eğitim politikaları ve idari yapılanmalarını öğrenmek ve karşılaştırmasını yapar.
- Farklı ülkelerin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, mesleki eğitim ve yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının benzerliklerini ve farklılıklarını açıklar.
- Türkiye için ideal eğitim politikalarının, idari yapılanmasının ve ideal eğitim sisteminin oluşturulmasına yönelik önerilerde bulunur.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Farklı ülkelerin milli eğitim politikalarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Farklı ülkelerin milli eğitim idari yapılanmalarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Vize Sınavı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim sistemleri ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 9 | Farklı ülkelerin ilköğretim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Farklı ülkelerin ortaöğretim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Farklı ülkelerin yükseköğretim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Farklı ülkelerin mesleki eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Farklı ülkelerin yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Türkiye için ideal eğitim politikalarının ve idari yapılanmasının oluşturulması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | Türkiye için ideal eğitim sisteminin oluşturulması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 3 | |
| Projeler | 1 | 10 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|