| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Okullarda Program Geliştirme Çalışmaları | EGT7238 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Sertel ALTUN |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; Özel ve kamuya ait her kademe okullarda uygulanan eğitim programlarını inceleme, programın güçlü ve zayıf yönlerini belirleme ve öneri geliştirme ve Okullarda program haritalama taslağı oluşturmaları amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Program geliştirme, okul geliştirme modelleri, okul geliştirme modellerinin türleri, okul geliştirme modelinin seçilme süreci, seçilen modelin uygulanması, modelin değerlendirilmesi, program haritalama süreci. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci bu derste edindiği bilgi ve beceriyle okullarda yer alan yönetim ve öğretim süreçleri arasındaki ilişkiyi kavrar ve oluşturduğu önerilerle okul geliştirme modellerini uygular.
- Bu derste öğrencilerin; özel ve kamuya ait her kademe okullarda uygulanan eğitim programlarını değerlendirir.
- Bu derste öğrenciler eğitim programın güçlü ve zayıf yönlerini kavrar.
- Okullarda program haritalama taslağı oluşturma yöntemlerini bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Program Geliştirme | |
| 3 | Okul Tabanlı Program Geliştirme | |
| 4 | Okul Tabanlı Program Geliştirme Modelleri | |
| 5 | Okul çalışması | |
| 6 | Okul çalışması | |
| 7 | Gözlemlerin sunulup tartışılması | |
| 8 | Program Haritalama Süreci | |
| 9 | Program Haritalamanın Öğeleri | |
| 10 | Program Haritalama Modelleri | |
| 11 | Okul çalışması | |
| 12 | Okul çalışması | |
| 13 | Gözlemlerin sunulup tartışılması | |
| 14 | Örnek Program Haritalama Taslağının Hazırlanması | |
| 15 | Taslakla İlgili uzman görüşünün alınması | |
| 16 | Hazırlanan Program Haritalama Taslağının Değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 2 | 15 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 15 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 15 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 15 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 2 | 32 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 32 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 48 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|