| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Düşünme Becerileri ve Öğretim | EGT6104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Vefa Taşdelen |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK |
| Dersin Amacı | Eğitimde düşünmenin önemi, öğretim yöntem ve teknikleriyle düşünme becerilerinin nasıl geliştirilebileceğinin kavranması ve ilgili teknikleri kullanma becerisinin kazandırılması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Düşünme becerisinin önemi, bireye kazandırılması, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme, düşünme becerilerinin eğitimindeki temel faktörler. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci düşünme becerisi, eleştirel düşünme, nitellikli düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme kavramlarını açıklar.
- Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme önündeki engelleri bilir.
- Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini bilir.
- Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini uygular.
- Öğrenci düşünme becerileri öğretiminde uygun olan ve olmayan öğretmen davranışlarını açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Düşünme becerisi nedir | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Çocuğa düşünmeyi nasıl öğretiriz | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Nitelikli düşünmeye etki eden etmenler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Eleştirel düşünme ve öğretimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Eleştirel düşünmenin önüne çıkan engeller | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Yansıtıcı düşünme ve öğretimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Yansıtıcı düşünmenin önüne çıkan engeller | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 9 | Yaratıcı düşünme ve öğretimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Yaratıcı düşünmenin önüne çıkan engeller | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Öğretim programlarının düşünme becerileri üzerine etkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler - Ödev | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | Düşünme becerileri öğretiminde öğretmen davranışları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 40 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 60 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|