| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Düşünme ve Problem Çözme Süreci | EGT5106 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Bülent ALCI |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Deniz Canca |
| Dersin Amacı | Düşünme süreçleri ile ilgili becerileri geliştirerek, Günlük yaşamda bilimsel düşünme ve problem çözme süreçlerinin kullanımına ilişkin katkı sağlamak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Düşünme nedir?. Düşünme süreçleri. Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme, Eleştirel düşünme, Yansıtıcı Düşünme, Bilimsel Düşünme, problem çözme sürecine etki eden faktörler. Problem çözme süreci basamakları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci düşünme süreçleri ve problem çözme süreci ile ilgili temel becerileri kazandırmak ve bunları yaşamlarında kullanmalarına yardımcı olmak amacıyla; yaratıcılık, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, analitik düşünme ve bilimsel düşünme süreçlerini, bunların birbirleriyle ilişkilerini kavrar.
- Öğrenci problem ve problem çözme sürecinin basamaklarını kavrar.
- Öğrenci karşılaştığı bir probleme problem çözme basamaklarına uygun şekilde yaklaşıp çözüm bulabilme becerisi geliştirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders İçeriği ve İzlenecek Süreç | Derse ilişkin ön okumaların yapılması |
| 2 | Düşünme ve Düşünme süreçleri, Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme | İlgili kaynakların okuması |
| 3 | Sunum | Sunuma hazırlık yapılması |
| 4 | Eleştirel düşünme | İlgili kaynakların okuması |
| 5 | Yansıtıcı Düşünme | İlgili kaynakların okuması |
| 6 | Bilimsel Düşünme | İlgili kaynakların okuması |
| 7 | sunum | Sunuma hazırlık yapılması |
| 8 | Problem nedir? | İlgili kaynakların okuması |
| 9 | Problem çözme süreci | İlgili kaynakların okuması |
| 10 | Problem çözme sürecine etkileyen temel faktörler. | İlgili kaynakların okuması |
| 11 | Tutumlar (ilgi, motivasyon, güven) | İlgili kaynakların okuması |
| 12 | Vize | |
| 13 | Bilişsel yetenek: (bellek ve düşünme becerileri) | İlgili kaynakların okuması |
| 14 | Yaşantı (önceki yaşantılar, yaş, deneyim), Ödev | İlgili kaynakların okuması |
| 15 | Problem çözme basamakları | İlgili kaynakların okuması |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 2 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|