| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Öğretme Kuramları | EGT5122 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | İnsanın gelişim özellikleri ve eğitim açsında doğurguları ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisi; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretimin planlanması yeterlikleri kazanabilme. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram\yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilir.
- Öğrenci öğrenme kuram\yaklaşımlarını açıklar.
- Öğrenci öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklar.
- Öğrenci bir kuram\yaklaşımı temel alarak bir eğitim durumu düzenler.
- Öğrenci kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz eder.
- Öğrenci bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Gelişimin boyutları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Davranışçı öğrenme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Davranışçı öğrenme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Klasik koşullanma. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Edimsel koşullanma. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Ara sınav. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 9 | Bağlaşımcılık. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Sosyal bilişsel kuram. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Bilişsel öğrenme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Gestalt kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Bilgiyi işleme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Öğrenme-öğretme modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | Genel değerlendirme. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 4 | 25 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 25 |
| Final | 1 | 50 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 12 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|