Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Edebiyat ve Dil Öğretimi IING314135300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüSemin Kazazoğlu
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ıGülümser Efeoğlu
Dersin AmacıBu dersin amacı edebi metinleri kullanarak yabancı dil öğretmektir.
Dersin İçeriğiİngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen kısa hikaye, şiir ve oyun örnekleri ve bu türlerin diğer türlerden farklı özellikleri; her dil düzeyinde gençler ve yetişkinlerle edebiyat kullanımına değişik yaklaşımlar; edebiyat ve dil öğretiminin bu edebi türlerde (kısa hikaye, şiir, oyun) kuram ve uygulama boyutunda bütünlenmesi, edebi metinlerin içerik zenginliği ve dilsel özellikler dikkate alınarak incelenmesi; kültür öğretimi yöntemlerinin kısa hikaye, şiir ve oyun kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelenmesi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/ görenekler/ adetler; inançlar, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihi ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Duff, A. & Maley, A. (2007). Literature (Edebiyat). Oxford University Press. Kısa hikayeler, şiirler, tiyatro oyunları, filmler, ilgili makaleler
  • Long, M (1986). A. Feeling for Language: The Multiple Values of Teaching Literature
  • Tomlinson, B. (1998). And Now for something not Completely Different: An Approach to Language Through Literature
  • Mei-Ling, Chen. (2014). Teaching English as A foreign Language Through Literatur. Theory and Practice in Language Studies. Vol 4, No:2.
  • Saleem, Muhammad. (2013). Role of English Literature and Local Literature in English for Learning English as L2: A Comparative Study. Language in India. Volume 13.
  • Wing Bo Tso, Anna. (2014). Teaching Short Stories to Students of English as a Foreign Language (EFL) at Tertiary Level. Journal of Language and Linguistic Studies, 10(1)
  • Hişmanoğlu, M. (April 2005). Teaching English Through Literature, Journal of Language and Linguistic Studies, Vol:1, No.1.
  • Elgar, Ann Gillian. (2002). Students Playwriting for language development. ELT Journal, Volume 56/1.
Opsiyonel Program BileşenleriMEB Yeterlilikleri: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. • B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. • B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. TYYÇ Yeterlilikleri: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,4,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,4 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derste düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnek olay, mikro öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Başarı değerlendirmesi ara ödevler, mikro öğretim, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, edebi metinleri kullanarak sosyo-kültürel yapıyı tanıyabilirler; özgün dil kullanımına aşina olurlar.
  2. Öğrenciler, edebi türleri inceler ve özelliklerini tanımlar.
  3. Öğrenciler, olay örgüsünü, karakterleri, temaları, zamanı, mekanı dikkate alarak bağlamı inceler.
  4. Öğrenciler, edebi metinleri kullanarak sınıf içi etkinlikler geliştirirler
  5. Öğrenciler, edebi metinlerde geçen hedef kültür ile kendi kültürlerini karşılaştırırlar ve bağlantılar kurarlar.
  6. Öğrenciler, edebi etkinliklerle desteklenmiş dilbilgisi, sözcükbilgisi, dil becerilerini ve kültürel ögelerin öğretimini içeren ders planları yapılandırırlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Edebiyatla yabancı dil öğretimine girişMakale Okuma
2Şiirlerle İngilizce ÖğretimiMakale Okuma
3Şiirlerle İngilizce ÖğretimiMakale Okuma
4Şiirler / SunumlarMakale Okuma
5Şiirler / SunumlarMakale Okuma
6Şiirler / SunumlarMakale Okuma
7Kısa Hikayelerle İngilizce ÖğretimiMakale Okuma
8Ara Sınav I
9SunumlarMakale Okuma
10SunumlarMakale Okuma
11SunumlarMakale Okuma
12Oyunlarla İngilizce ÖğretimiMakale Okuma
13Oyunlar / SunumlarMakale Okuma
14Oyunlar / SunumlarMakale Okuma
15Tartışma ve Değerlendirme
16Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev210
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması164
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer114
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok