Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Pazarlama KuramıISL611837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Salih Durer
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıPazarlama ile ilgili temel kavramlar ve teorik bilgilerin güncel pazarlama problemleri paralelinde sunulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiPazarlamaya Giriş / Pazarlama Anlayışının Tarihsel Gelişimi/Pazarlama Bilgi Sistemi/ Pazarlama Araştırmaları / Pazarlama Karmasının Oluşturulması/ Pazarlama Karmasının Unsurları/Fiyatlama/Dağıtım ve Promosyon Kararları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • PHILIP KOTLER, KEVIN LANE KELLER "MARKETING MANAGEMENT"
  • PHILIP KOTLER "PRINCIPLES OF MARKETING"
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Pazarda rekabet stratejileri değerlendirilir.
  2. Müşteri ilişkieri yönetimi anlayışı kazanılır.
  3. Güçlü marka yaratma yolları tartışılır.
  4. Pazarlama ilkeleri ve stratejilerine dönük teorik bilgiler kazanılır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Müşteriye Değer Sunarak Onu Tatmin Etmenin ve Muhafaza Etmenin Yolları, Pazarların KazanılmasıKotler & Keller(2010) 1-45
2Pazarlama Çevresinin Araştırılması, Tüketici Pazarlarının ve Satın Alıcı Davranışlarının AnaliziKotler & Keller(2010) 47-77
3Endüstriyel Pazarların ve Endüstriyel satın Alıcının Davranışlarının AnaliziKotler & Keller(2010) 299-330
4Rekabet Karşısında YapılacaklarKotler & Keller(2010) 389-415
5Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarların SeçimiKotler & Keller(2010) 415-452
6Ürün Hatlarının ve Markaların YönetimiKotler & Keller(2010) 537-57
7Ürün Hayat Eğrisi, Yeni Ürün GeliştirmeKotler & Keller(2010) 579-616
8VizeDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
9Hizmetlerin Tasarlanması ve YönetimiKotler & Keller(2010) 621-653
10Fiyatlama Stratejilerinin ve Programlarının TasarlanmasıKotler & Keller(2010) 661-708
11Dağırtım Kanallarının YönetimiKotler & Keller(2010) 855-900
12Doğrudan Pazarlama YönetimiKotler & Keller(2010) 829-847
13Reklam,Satış Promosyonu ve Halkla İlişkilerin YönetilmesiKotler & Keller(2010) 779-802
14Kişisel Satış ve Satış Gücünün YönetilmesiKotler & Keller(2010) 808-829
15Elektronik Pazarlamanın Yönetilmesi Kotler & Keller(2010) 125-159
16FinalDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev150
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler140
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok